محمد مخبر در جلسه ارائه طرح‌های نخبگان که با موضوع راهکارهای برون‌رفت صنعت خودرو از چالش فعلی برگزار شد، با اشاره به بازدید اخیر رئیس‌جمهور از شرکت ایران‌خودرو، اظهار کرد: رئیس‌جمهور در این بازدید دستوراتی را برای اصلاح وضعیت موجود ابلاغ کردند و خواستار پیگیری جدی این دستورات شدند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: اصلاح ساختار موجود در صنعت خودرو نیازمند برنامه‌ای جامع و مدون است، به‌گونه‌ای که این برنامه به همراه زمان‌بندی مشخص و تقسیم وظایف باشد و به صورت جدی دنبال شود.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه در خصوص راه‌های برون‌رفت صنعت خودرو از چالش‌های موجود و بهبود کیفیت، گفت: باید از فرصتی که به واسطه بازدید رئیس‌جمهور از شرکت ایران‌خودرو ایجاد شده، حداکثر استفاده را داشته باشیم و این گزارش را به یک برنامه عملیاتی زمان‌بندی شده تبدیل کنیم.

مخبر با بیان اینکه تقویت سایر شرکت‌های خودروسازی کشور می‌تواند به رقابتی‌شدن این صنعت کمک کند، تصریح کرد: تا زمانی که خودروسازی رقابتی نشود، امکان حل مسائل و چالش‌های فعلی میسر نخواهد شد و شاهد خروج از انحصار، تنوع و اصلاح قیمت و افزایش کیفیت خودرو نخواهیم بود.

در این جلسه گزارشی از راه‌های برون‌رفت صنعت خودرو از چالش فعلی ارائه و پیشنهادهایی برای بهبود کیفیت صنعت خودرو کشور مطرح شد.

اصلاح ساختار صنعت خودرو، اصلاح ساختار حاکمیت شرکتی، ارتقای فناوری و نوآوری در طراحی و ساخت، شکل‌گیری توانمندی با تکیه بر رقابتی شدن بازار و تسهیل مشارکت‌های بین‌المللی و انتقال فناوری، از جمله محورهای مطرح شده در این گزارش بود.