به گزارش سایپانیوز، کمپانی‌های هیوندایی-نشاط، پاک سوزوکی موتور (PSMC) و هوندا اطلس کارز (HACL) نسبت به ماه‌های گذشته افت فروش داشتند که آن را به افزایش قیمت خودرو، افزایش مالیات و محدودیت‌های اخذ وام نسبت داده‌اند. پرفروش‌ترین خودروهای ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ پاکستان بر اساس گزارش «انجمن سازندگان صنعت خودروی پاکستان» به ترتیب رتبه پنجم به اول عبارتند از:

رتبه پنجم، سوزوکی واگن آر: خودروی مورد علاقه تاکسی‌های اینترنتی اُوبر در پاکستان سوزوکی واگن آر است که خود را تا پنج خودروی اول بالا کشیده است. پاک سوزوکی موتور در ماه اول سال ۲۰۲۲ میلادی موفق به فروش‌ ۱۵۳۷ دستگاه واگن آر شد.

رتبه چهارم، تویوتا یاریس: فروش این خودرو در پاکستان نسبت به گذشته روند کاهشی داشته است. در ۲ ماه گذشته هم فروش کرولا و هونداسیتی از یاریس پیشی گرفته‌اند. شرکت تویوتا ایندوس موتور IMC در ماه اول سال ۲۰۲۲ موفق به فروش ۲‌هزار و ۹۳ دستگاه خودرو شده است.

 رتبه سوم، هونداسیتی: شرکت هوندا با معرفی مدل جدید، محبوبیت زیادی در پاکستان پیدا کرده اما از زمان سفارش‌گذاری تا زمانی که خودرو به دست مشتری برسد به ۶ ماه وقت نیاز است. شرکت هوندا اطلس کارز در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ موفق به فروش ۲هزار و ۹۲۸ دستگاه هونداسیتی شده است. مدل جدید هونداسیتی، نسل پنجم این سدان پرفروش در پاکستان است که نسبت به کارخانه هوندا هنوز یک نسل قدیمی‌تر است.

رتبه دوم، تویوتا کرولا: هرچند که فقط قشر متوسط به بالای پاکستان قدرت خرید این خودرو را دارند اما شرکت تویوتا ایندوس موتور در ماه ژانویه موفق به فروش ۳۳۴۵ دستگاه از این خودرو شده است و نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۱، فروش کرولا ۸/ ۱‌درصد در پاکستان رشد داشته است.

 رتبه اول، سوزوکی آلتو: این خودرو همچنان پرفروش‌ترین خودروی بازار پاکستان است و در ماه ژانویه ۳۸۶۴ دستگاه از این خودرو در بازار پاکستان فروخته شده است.

به گزارش pkrevenue. com از ژوئیه ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ تعداد خودروهای پلاک شده در پاکستان با ۶۱‌درصد رشد روبه‌رو شده و در طول این ۷ ماه بر اساس آمار انجمن سازندگان صنعت خودروی پاکستان تعداد خودروهای فروخته شده به ۱۵۶‌هزار و ۵۸۶ دستگاه رسیده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل از آن ۹۷‌هزار و ۴۶۹ دستگاه بوده است.