تانگام تناروسو وزیر صنایع هند در گفت‌وگو با رویترز گفته که چون  هنوز مذاکرات با خودروسازان خارجی در همان مراحل ابتدایی است نمی‌تواند نام خودروسازان خارجی علاقه‌مند به کارخانه فورد در هندوستان را فاش کند.

وی همچنین گفت: در نهایت این فورد است که باید تصمیم بگیرد و مراحل تجاری آن را پیش ببرد و ما فقط تسهیل‌کننده گفت‌وگو بین شرکت‌ها و کارخانه‌ها هستیم. به گفته تانگام تناروسو، گروه خودروسازی تاتاموتورز هم به خرید کارخانه فورد هندوستان علاقه نشان داده است، ضمن آنکه با فرماندار ایالات جلساتی داشته و کارشناسان تاتا از کارخانه فورد بازدید کرده و ارزیابی‌هایی انجام داده‌اند، اما هنوز هیچ تصمیم رسمی اعلام نشده است. تانگام تناروسو به رویترز گفته حالا وقت آن است که به طور رسمی تصمیم خود را اعلام کنند.

سخنگوی فورد هندوستان در پاسخ به این پرسش که چه شرکت‌هایی علاقه‌مند به خرید کارخانه تامیل نادوی فورد در هندوستان هستند، به رویترز گفته است: ما همچنان به دنبال گزینه‌های ممکن برای کارخانه‌های تولیدی خود می‌گردیم و هنوز اطلاعات قطعی و مشخصی نداریم که در اختیار رسانه‌ها بگذاریم. تامیل نادو ایالتی است که ۷۰‌میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از صنعتی‌ترین استان‌های هندوستان است که گاهی اوقات به آن«دیترویت آسیا» هم می‌گویند. خودروسازانی مثل ب.‌ام.و، ‌‌‌ دایملر (کمپانی مادر مرسدس بنز)، هیوندای، نیسان و رنو در این استان کارخانه تولیدی دارند. خواستگاران کارخانه فورد در استان تامیل نادو، بیشتر خودروسازان برقی و باتری‌سازان هستند. کمپانی‌های جدیدی که روی سواری اشتراکی Ride-sharing در آینده حساب باز کرده‌اند، آینده خودروها و اسکوترهای برقی را در هندوستان روشن می‌بینند و برنامه‌هایی برای توسعه ظرفیت خود دارند.