استفانی برنلی از تحلیلگران موسسه ‌ای‌اچ‌اس مارکیت‌ می‌گوید: «برای ترغیب مصرف‌کنندگان و گذار به خودروهای برقی، خودروسازان باید خودروهایی بسازند که با سبک زندگی مصرف‌کننده تطابق داشته باشد. حالا سبک زندگی جدید مردم، گرایش بیشتری به خودروهای شاسی‌بلند SUV پیدا کرده است.»تسلا مدل Y شاسی‌بلند جمع‌وجور برقی است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. فورد هم از موستانگ خود یک کراس‌اوور برقی معرفی کرده که نام آن را مک-ایی گذاشته است. جنرال موتورز هم کراس‌اوور برقی روی پلت‌فرم بولت خود ارائه کرده است. مهم‌ترین اس‌یو‌وی‌های برقی حاضر در این نمایشگاه علاوه بر موارد یاد شده به‌طور خلاصه عبارتند از: سِوِن هیوندایی؛ همان‌طور که از اسم آن هم می‌توان حدس زد، فضای کافی برای ۷ سرنشین دارد. خواهرخوانده هیوندایی، یعنی کیا هم EV۹ را ارائه کرده که ۷ صندلی دارد و یک شاسی‌بلند برقی است. شاسی‌بلند معرفی شده نیسان آریا‌ نام دارد و با توجه به سابقه دیرینه نیسان با محصول لیف در بازار خودروهای برقی، انتظار می‌رود سهم مناسبی در بین خودروهای شاسی‌بلند برقی پیدا کند. سوبارو نخستین شاسی‌بلند مهم خود را با عنوان سلطرا مدل  ۲۰۲۳ Subaru) Solterra EV ) در این نمایشگاه معرفی کرده است. پلت‌فرم آن با تویوتای bZ۴X مشترک است. این خودروی تویوتا هم نخستین خودروی باتری‌دار تمام برقی مهم این شرکت ژاپنی است. استارت‌آپ فیسکر ‌و استارت‌آپ ویتنامی وینفست ‌هم شاسی‌بلندهای برقی به نمایش گذاشته‌اند.  کارل بروئر، تحلیلگر وب‌سایت خرید خودروی آیسکارز‌ می‌گوید: «یکی از شاسی‌بلندهای محبوب در این نمایشگاه کونای Kona EV هیوندایی است.»

با این حال محصول سِوِن از این خودروساز کره‌ای خصوصیات آینده‌گرا دارد. این شاسی‌بلند صندلی‌های در سبک نشیمن دارد که قابلیت چرخیدن دارند که در اصطلاح به آن swiveling lounge-style seats می‌گویند و در آن یک یخچال مینی از همان کارخانه نصب شده است. یک بخش هم برای مراقبت از کفش در آن تعبیه شده که به نام آن را shoe care compartments گذاشته است. این خودرو ۳۰۰ مایل [حدود ۵۰۰ کیلومتر] را به ازای هر بار شارژ می‌پیماید و ظرف ۲۰ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. واقعیت آن را بخواهید سِوِن هیوندایی هنوز به دست مشتری نرسیده و فقط در حد طراحی و در اصطلاح مفهومی

(concept‌) است. اما دیگر آن روزگار به سر آمده که خودروسازان خودروهای مفهومی را فقط به قصد به رخ کشیدن توانایی به نمایش می‌گذاشتند و اکثر خودروهایی که در معرض دید قرار می‌گیرند طی یک برنامه حساب شده به تولید انبوه می‌رسند. در عوض آریای نیسان آماده تولید انبوه است و سال ۲۰۲۲ با عنوان مدل ۲۰۲۳ به دست مشتری می‌رسد مشتریان از همین حالا با پرداخت ۴۶ هزار دلار می‌توانند آن را پیش‌خرید کنند. پیمایش آریای Venture+ هم مثل سِوِن حدود ۳۰۰ مایل به ازای هر بار شارژ است. قرار بود آریا در نیمه دوم ۲۰۲۱ با قیمت ۴۰ هزار دلار به بازار عرضه شود که کمبود تراشه هم آن را به تعویق انداخت و هم آن را گران کرد.