در کلاس اول قیمتی خودروهای تجاری سبک شاهد حضور سه محصول وانت نیوپیکاپ فوتون دیزل محصول ایران‌خودرو، وانت KMC T۸ محصول کرمان‌موتور و وانت پیکاپ UAZ محصول سروش‌دیزل مبنا هستیم. دو محصول ایران‌خودرو و کرمان‌موتور در گزارش کیفی اولین‌ماه از فصل پاییز توانسته‌اند چهار ستاره از پنج‌ستاره ممکن را به سینه بزنند. اما وانت تولیدی در خطوط سروش دیزل مبنا سه‌ستاره کیفی را کسب کرده است. کلاس دو قیمتی وانت‌ها نسبت به کلاس‌یک قیمتی شلوغ‌تر است. این کلاس قیمتی به نوعی در قرق محصولات خودروسازی سایپا قرار دارد. این خودروساز با چهار محصول از ۶محصول حاضر در این کلاس قیمتی به نوعی دست بالا را دارد. دو وانت دیگر حاضر در این کلاس قیمتی به بهمن‌موتور تعلق دارند.

از جمع وانت‌های یادشده در کلاس قیمتی۲، چهار محصول سایپا ۱۵۱ محصول سایپا، وانت کارآ ۲۰۰۰ تک‌کابین تیپ۳ و وانت کارآ ۲۰۰۰ دوکابین تیپ۳ هر دو محصول بهمن‌موتور و وانت پادرا پلاس محصول زامیاد توانستند ۳ستاره کیفی را در گزارش مهرماه خود در کارنامه درج کنند. دو وانت نیسان تک‌سوز آپشنال و نیسان دوگانه‌سوز آپشنال که هر دو محصول زامیاد هستند، تنها یک‌ستاره از جمع پنج‌ستاره کیفی را به سینه زدند. اما وضعیت کیفی خودروهای تجاری سنگین در مهرماه به چه صورت است؟

در ارزیابی تجاری‌های سنگین چهار کامیونت، سه کامیون و پنج‌کشنده مورد بررسی کیفی قرار گرفتند. در بخش کامیونت‌‌‌ها، از چهار محصول مورد بررسی سه محصول متعلق به بهمن‌دیزل است و سایپادیزل با یک‌محصول در میان کامیونت‌ها حضور دارد. از محصولات گروه خودروسازی بهمن‌‌‌دیزل، کامیونت ایسوزو NMR۸۵ و کامیونت ایسوزو NPR۷۵K پنج‌ستاره کیفی را از آن خود کردند‌‌‌ و پس از آن کامیونت شیلر بهمن‌دیزل و کامیونت الوند شرکت سایپادیزل چهار ستاره از پنج‌ستاره ممکن را به دست آوردند.

در میان کامیون‌های مورد بررسی در گزارش کیفی هفتمین‌ماه از سال‌جاری سه کامیون ایسوز NPR۷۵M محصول بهمن‌دیزل توانسته‌اند چهار ستاره را در کارنامه خود ثبت کنند. کامیون FAW Tiger V۸ محصول سیباموتور نیز چهار ستاره کیفی را به دست آورده است. کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل هم سه ستاره کیفی به دست آورده است.

حال به سراغ کشنده می‌رویم. پنج کشنده حاضر در گزارش کیفی اولین ماه از فصل پاییز مانند گزاش شهریورماه همگی توانستند چهار ستاره کیفی را به سینه بزنند. کشنده‌های مورد بررسی در این گزارش عبارتند از: کشنده دیما HT۴۹۰ محصول دیمادیزل، کشنده C&C محصول آریادیزل، کشنده FAW J۶ محصول سیباموتور، کشنده نیوفتون Auman H۴ محصول ایران‌خودرو دیزل و کشنده سیتراک C۷ محصول پیلسان.