جسیکا لوثر، مدیر روابط عمومی مزدا-تویوتا می‌گوید در حال حاضر از ۴هزار شغلی که وعده داده شده، ‌۲ هزار و ۳۰۰ شغل خلق شده و هزار و ۷۰۰ نفر دیگر هم به این تعداد افزوده خواهند شد.

به خاطر میراثی که لانس فولکس در زمینه برنامه فضایی هانتسویل به جا گذشته نام خط تولید در ‌ام‌تی‌ام را آپولو گذاشته‌اند.

کرولا کراس در حقیقت نخستین خودروی شاسی‌بلند جمع و جوری است که روی پلت‌فرم کرولا طراحی شده است. در کل بازار آمریکا، آپولو تنها خط تولیدی است که کرولای کراس تولید می‌کند.

خط دیگر این کارخانه دیسکاوری نام‌گذاری شده که ژانویه ۲۰۲۲ به بهره‌برداری می‌رسد و محصولات مزدا در آن تولید خواهند شد. هنوز نام محصولی که از این خط بیرون خواهد آمد، معرفی نشده است.  بر اساس سیاست‌های داخلی خود این شرکت، جزئیاتی از تعداد و تیراژ تولید این خطوط تولید هنوز منتشر نشده است، اما لوثر می‌گوید: «ما قرار است سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه کرولای کراس تولید کنیم و ۱۵۰ هزار دستگاه هم به تولید محصول مزدا اختصاص دارد که هنوز نام آن محصول اعلام نشده است. خط تولید کرولا کراس در مرحله رمپ آپ (افزایش تدریجی ظرفیت و تیراژ) است.»

لوثر می‌گوید زمانی که MTM به ظرفیت ۱۵۰ هزار دستگاه در سال برسد، هر ۸۳ ثانیه یک خودرو از خط بیرون می‌آید.  حالا ناحیه مورگان کاونتی‌ با گردآوری ۵۰۰ هزار دلار سرمایه در حال ترغیب مزدا-تویوتا برای ساخت کارخانه در این ناحیه است.  احداث این کارخانه بین جذب تامین‌کنندگان قطعات به این منطقه هم کمک می‌کند. جیسن بلک‌ از ناحیه ۳ منطقه لایمستون می‌گوید: «ظرف ۷ سال گذشته ۱۷ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده و بزرگ‌ترین تامین‌کننده این میزان اشتغال مزدا-تویوتا بوده‌اند.» مزدا-تویوتا در حقیقت یک جوینت ونچر (سرمایه‌گذاری مشترک) و یک شراکت بین دو کمپانی ژاپنی مزدا و تویوتا در خاک آمریکا است. تا به حال سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها در این پروژه به ۳/ ۲ میلیارد دلار رسیده است. در تابستان سال ۲۰۲۰ کمپانی‌های مادر تویوتا و مزدا خبر از سرمایه‌گذاری ۸۳۰ میلیون دلار دیگر را منتشر کردند.  به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا، افتتاح این کمپانی مشترک مزدا و تویوتا به تعویق افتاد و علاوه بر اینکه تجهیزات و ماشین‌آلات دیرتر رسید، روند آموزش نیروی انسانی و آمادگی‌های لازم هم عقب افتاد.  مارک برازیل، قائم‌مقام MTM در یک بیانیه خبری گفته است: «این لحظه‌ای است که MTM و جامعه آلاباما از نوامبر ۲۰۱۸ منتظر آن بود. ما از دیدن خودروهای کرولا کراس در سرتاسر نمایندگی‌های فروش به وجد آمده‌ایم.» قیمت کرولا کراس بسته به امکانات بین ۲۲ هزار و ۱۹۵ تا ۲۷ هزار و ۶۲۵ دلار خواهد بود.