مینی‌ون‌ها بیشتر خودروی خانواده و مخصوص پیک نیک به حساب می‌آیند و بیشتر مورد توجه بانوان و خانواده‌هایی هستند که تعداد فرزندان کوچک آنها زیاد است. در سالیان اخیر که تعداد فرزندان در خانواده‌ها رو به کاهش گذاشته،‌ رونق خودروهای خانواده و مینی‌ون‌ها هم روند نزولی به خود دیده است. در صنعت خودرو و در بین نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش آمریکا اصطلاح «تامین روز» مرسوم است که در حقیقت اگر به هر دلیلی خودروساز ارسال خودرو از کارخانه به نمایندگی را متوقف کند، چقدر طول می‌کشد که انبار یک نمایندگی به طور کامل از آن خودروی خاص خالی شود. در بین خودروهای مختلف حاضر در نمایندگی‌ها پایین‌ترین رقم «تامین روز» مربوط به مینی‌ون‌ها است که به زیر ۲۰ روز رسیده است. متوسط همه سگمنت‌های خودرو حدود ۳۰ روز است.

در حالی که نمایندگی‌ها دوست ندارند تا این حد پایین باشد. برایان مودی ویراستار اجرایی اتوتریدر می‌گوید: «در حال حاضر تامین مینی‌ون‌ها بسیار پایین‌تر از شاسی‌بلندهای جمع و جور،‌ اندازه متوسط و تمام قد است. تامین مینی‌ون‌ها از متوسط کشوری هم پایین‌تر است.» خیلی از نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش اصلا مینی‌ون در انبار خود ندارند چون تقاضای مینی‌ون در بازار هرگز این قدر بالا نبوده و حتی می‌توان گفت از دهه ۱۹۸۰ روند نزولی داشته است. کمیاب شدن خودروها روی قیمت آن هم موثر است. بر اساس داده‌های کاکس اتومتیو قیمت متوسط تراکنش هر مینی‌ون ۵/ ۹۹ درصد‌ قیمت خرده فروشی پیشنهادی سازنده [قیمت کارخانه] است.

مودی می‌گوید: «معنی آن این است که هر کس به دنبال مینی‌ون نو می‌گردد مجبور می‌شود قیمت کامل خرده فروشی را بپردازد [از هیچ تخفیفی برخوردار نیست]». برای سال ۲۰۲۱، از ۵ مینی‌ون موجود در بازار آمریکا سه مورد اخیرا از نوع طراحی مجدد بوده‌اند: کرایسلر پاسیفیکا، کیا کارنیوال، تویوتا سینا. هر سه در نمایندگی‌های فروش در آمریکا نایاب هستند. دو مدل کرایسلر وییجر و هوندا اودیسه که طراحی از نو نشده‌اند هم به راحتی پیدا نمی‌شوند.