ادغام جدید در ابرخودروها

 به این ترتیب یک سازنده خودروهای اسپرت تبدیل به سازنده خودروهایی می‌شود که عملکرد بالاتر دارد و خاص‌تر هم هست. در این اقدام مشترک ریماک ۵۵ درصد از سهام بوگاتی را تصاحب خواهد کرد و پورشه ۴۵ درصد در سهام ریماک شریک خواهد شد. به این ترتیب سهم فولکس واگن از بوگاتی به پورشه انتقال پیدا می‌کند که صاحب هر دو است و سپس این سهم به ریماک انتقال خواهد یافت.

همین حالا پورشه [یعنی پیش از انجام ادغام] ۲۴ درصد از سهام ریماک را در اختیار دارد. پورشه در سال ۲۰۱۸ ابتدا ۱۰ درصد از ریماک را خریداری کرده بود.

اولین محصولات بوگاتی-ریماک،‌ یکی ابرخودرویی با ۸ سیلندر و ۱۵۰۰ اسب بخار است که همان شیرون نام‌گذاری می‌شود و دیگری ابرخودروی تمام برقی ۴/ ۲ میلیون دلاری به نام ریماک نورا Rimac Nevera خواهند بود. ریماک نورا ۱۹۰۰ اسب بخار توان دارد و می‌تواند به سرعت ۲۵۰ مایل در ساعت (۴۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد. در حالی که هر یک از دو کمپانی تا پیش از این،‌ محصولات نامبرده را به طور جداگانه معرفی می‌کردند و حالا قرار است مشترک ارائه کنند.

اولیور بلوم Oliver Blume مدیرعامل پورشه گفته است: «ما در حال ترکیب تجربه قدرتمند بوگاتی در پیشه ساخت ابرخودروها با توان نوآوری ریماک در عرصه خودروهای برقی هستیم.» بلوم جوینت ونچر بوگاتی-ریماک را «ترکیب بی‌نقص» perfect combination خوانده است.

بلوم به همراه لوتز مشکه Lutz Meschke مدیر ارشد عملیاتی پورشه اعضای هیات‌مدیره بوگاتی-ریماک خواهند شد و میت ریماک Mate Rimac بنیان‌گذار ریماک هم به عنوان مدیرعامل هدایت این جوینت ونچر را برعهده خواهد گرفت.میت ریماک کمپانی خود را در سال ۲۰۰۹ از گاراژ منزل خود شروع کرده است و حالا که به این جوینت ونچر پرافتخار رسیده آن را «لحظه‌ای هیجان انگیز» توصیف کرده است و ترکیب این دو کمپانی را «جفت کامل برای همدیگر» a perfect match for each other خوانده است.بوگاتی-ریماک ۴۳۰ نیروی انسانی خواهد داشت. ۳۰۰ نفر از آنها در کرواسی محل استقرار ریماک خواهند بود و ۱۳۰ نفر در کارخانه موشایم بوگاتی در فرانسه خواهند بود.

تمامی مدل‌های بوگاتی در همان کارخانه معروف این شرکت در فرانسه تولید خواهند شد.ابرخودروهای بوگاتی در خودروهای بنزینی بالاترین عملکرد [قدرت،‌ سرعت و شتاب] را دارند و ریماک هم بالاترین عملکرد را در خودروهای برقی به ثبت رسانده است.