Torsus Praetorian که در اسلواکی ساخته شده، به لطف ترکیب بدنه اتوبوس با زیرساخت‌های یک کامیون آفرود، قادر است بیش از هر چیز ۳۵ سرنشین را در خود جای دهد. Torsus با استفاده از یک شاسی سنگین MAN، چهار چرخ محرک و یک موتور دیزلی ۶ سیلندر ادعا می‌کند که می‌تواند از شیب ۳۳ درجه بالا رفته و از عمق آب تا حدود یک متر عبور کند.

Praetorian که برای حمل‌ونقل در سخت‌ترین محیط‌های جهان طراحی شده است، از یک موتور توربودیزل ۹/ ۶ لیتری MAN D استفاده می‌کند که ۲۸۶ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند در حالت محرک عقب کار کند، یا محور جلو می‌تواند درگیر شود.

Torsus به سیستم تهویه مطبوع Praetorian که در محیط‌های گرم مانند صحرای بزرگ شنی استرالیا آزمایش شده، مجهز است. این شرکت می‌گوید فقط در مدت سه دقیقه می‌تواند دمای داخل کابین را از ۶۰ درجه سانتی‌گراد به ۲۹ درجه سانتی‌گراد و در کمتر از ۱۵ دقیقه به ۲۰ درجه سانتی‌گراد کاهش دهد. این سیستم همچنین می‌تواند در محیط‌های خشن مانند تپه‌های شنی، موتور را خنک نگه دارد. یک سیستم گرمایشی مشابه که بسیار قدرتمند است برای شرایط خاص مانند آب و هوای بسیار سرد قطب شمال نیز در این اتوبوس طراحی شده است.

Torsus Praetorian از سال ۲۰۱۸ به فروش رسیده اما نوآوری‌های جدید برای سال ۲۰۲۱ شامل روشنایی LED، یک در با قدرت که دارای امکانات پنوماتیک است و یک سیستم مهار آتش به صورت خودکار در آن تعبیه شده است.