اما در اکثر موارد، تکه تکه شدن و منفجر شدن خودروها در فیلم‌های سینمایی مثل تمام صحنه‌های فیلم، واقعی نیست و در بهترین حالت، حقه سینمایی یا جلوه‌های ویژه است. نه اینکه ساختن جلوه ویژه هزینه ندارد، اما منفجر کردن خودرو یا واژگون کردن و تکه تکه کردن خودرو در بیشتر موارد در کار نیست. البته حقه‌های سینمایی جزو اسرار کار استودیوهای فیلم سازی هستند و در اکثر موارد تلاش بر این است که این تکنیک‌ها جزو اسرار کسب‌و‌کار باقی بمانند و ظرافت‌های به کار رفته توسط بدل کاران همچنان محرمانه حفظ شود. با این حال برخی از این تکنیک‌ها را کریگ لیبرمان Craig Lieberman که در سری فیلم‌های سینمایی «سریع و خشمگین» Fast and Furious کار کرده، به تماشاچیان معرفی کرده است. داشتن بعضی از این تکنیک‌ها  به این دلیل مفید هستند که نشان می‌دهند تا چه حد صنعت سینما با صنعت خودرو ارتباط نزدیک دارد و تا چه حد فیلم‌های سینمایی می‌توانند برای خودروهای کلاسیک مفید واقع شوند.

لیبرمان که خود صاحب مدل‌های افسانه‌ای سوپرا و اسکای لاین است که در سری فیلم‌های سریع و خشمگین به کار رفته‌اند، درباره سلسله مراتب خودروهای سینمایی می‌گوید: استودیوهای سازنده فیلم‌های سینمایی واقعا از خودروهای کلاسیک در خیلی از موارد استفاده می‌کنند و در جمع آنان خودروهای کلاسیک یا عتیقه به «خودروی قهرمان» hero cars شهرت دارد و برخی از استودیوهای سینمایی به‌دلیل داشتن تعداد زیادی از خودروهای عتیقه، امکان ساخت فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی را دارند. از نظر استودیوهای سینمایی، «خودروهای قهرمان» مثل ستاره‌های سینما برای این استودیوها باارزش هستند. دلیل ندارد که این استودیوها برای هر فیلمی که می‌سازند، تعدادی از این «خودروی قهرمان» یا خودروهای کلاسیک و عتیقه را منفجر کنند یا حتی به آن آسیب وارد آورند. برای همین هم هست که اکثر استودیوهای فیلم سازی «تیم‌های بدل کاری» دارند که همواره در حال پیشرفت و به روزرسانی تکنیک و جلوه‌های ویژه هستند و در آن بهتر است که خودروهای کلاسیک و عتیقه سالم بمانند. به یمن وجود این تکنیک‌ها و جلوه‌های ویژه فقط کافی است که خودروی مدل‌های قدیمی متعلق به اوایل قرن بیستم، از راه دور، ظاهری سالم داشته باشد، در آن صورت می‌تواند در صحنه‌های فیلم‌های سینمایی حضور پیدا کند. برای مثال خودروهای M۵ نارنجی در فست فایو Fast Five همان خودروهای ۵۳۰i هستند که با تکنیک‌های جلوه‌های ویژه شبیه به M۵ دیده می‌شوند. شاید با خودتان بگویید که خودروهای دنده دستی E۳۹ یا کامارو به کار رفته در سریع و خشمگین۲ حیف است که به‌خاطر فیلم نابود شوند و حقیقت این است که نمی‌شوند. خیلی از این خودروها در فیلم‌ها و سریال‌‌های زیادی حضور پیدا کرده‌اند. البته اگر واقعا نیاز به انفجار واقعی داشته باشند آن وقت به اوراقی‌ها می‌روند و خودروهایی که واقعا غیر قابل احیا هستند را به کار می‌گیرند.

در نسل جدید فیلم‌های سینمایی که از VFX استفاده می‌کنند، تمامی صحنه‌ها توسط کامپیوتر خلق می‌شوند. بر اساس مقاله‌ای که در اسکرین رنت Screenrant منتشر شده، در فیلم‌های جدید بیش از ۱۴۰۰ خودرو در صحنه‌ها واژگون،‌ منفجر و تکه تکه می‌شوند که اگر قرار بود واقعا اتفاق بیفتد، هزینه‌های ساخت این فیلم‌های سینمایی سر به فلک می‌کشید.