در این زمینه فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو با اشاره به تا‌ثیرات پرداخت اوراق گام بر بازار خودرو، به باشگاه خبرنگاران گفته است که خودروسازان کشور اکنون به یک ماشین تورم تبدیل شده‌اند و هر چقدر میزان تولید آنها افزایش یابد، تورم نیز بیشتر می‌شود.

 او بیان کرد:  سال گذشته به‌دلیل سوء‌مدیریت ناکارآمد، رئیس‌کل بانک مرکزی، از پرداخت وام به خودروسازان جلوگیری کرد، اما امسال به‌دلیل اینکه به پایان دولت نزدیک می‌شویم اقدام به پرداخت وام کرده است، اما پرداخت این وام کمکی به صنعت خودرو نمی‌کند. درست است که خودروسازان این وام را می‌گیرند، اما همچنان زیان ده خواهند بود.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: به‌نظر می‌رسد اکنون با توجه به اینکه نقدینگی کم شده است، اقدام به پرداخت این وام کرده‌اند و اما ممکن است خودروساز نتواند این وام را پس دهد. خودروسازان اکنون این توانایی را دارند که روزی ۲ هزار دستگاه خودرو تولید کنند، این تولید اضافه در آینده با توجه به انصراف مردم از خرید خودرو، دردسر ساز خواهد شد.

زاوه ادامه داد: ۱۵ هزار میلیارد تومان ضرری را جبران نمی‌کند، پرداخت وام باعث ایجاد بدهی اضافی برای خودروساز می‌شود، با وام نمی‌توان به سود رسید بلکه با سود می‌توان زیان را جبران کرد، اکنون بعید است که خودروسازان قصد بازپرداخت این وام را داشته باشند، همان‌طور که گفته شد افزایش تولید باعث افزایش تورم می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: تنها راه برای رسیدن به سود و جبران ضرر این است که تورم بالا بماند تا‌ بدهی‌های خودروسازان بی‌ارزش شود. در همین حین علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع اظهار کرد: موضوع خودرو مورد توجه همه مردم بوده و یک کالای مورد نیاز جامعه است.برنامه‌ای که ما چندین ماه است در وزارت صنایع آغاز کرده ایم، مبتنی بر افزایش تولید است و به‌رغم آنکه صنایع کشور در بخش‌های مرتبط با خودرو دچار مشکل هستند، اما این اتفاق به خوبی صورت می‌گیرد.رزم حسینی بیان کرد: بسته‌های مالی خوبی برای خودرو سازان با کمک بانک مرکزی توافق شده و در حال عملیاتی شدن است.

نمایندگان حق دارند که طبق قانون از وزرا سوال بپرسند، بنده نیز توضیحاتی ارائه دادم و خوشبختا‌نه روند کاهشی قیمت‌های داخلی ادامه دارد. وی افزود: سیاست وزارت صمت همواره مبتنی بر رقابتی کردن بازار خودرو و حذف دلالان و واسطه‌هاست که کم کم این امر مثبت در حال اتفاق افتا‌دن است.  خوشبختا‌نه ما حدود ۲۳ درصد رشد در بخش خودرو در شش ماه دوم سال داشته ایم و تا‌ پایان اردیبهشت ۵۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.