مقیمی با بیان اینکه نیاز به سرمایه در گردش بیشتر داریم، گفت: مسلما با ارزیابی تفاوت قیمت مواد اولیه نسبت به سال‌های گذشته باید سرمایه در گردش بیشتری در اختیار داشته باشیم و تلاش خواهیم داشت که بخشی از مطالبات شرکت‌های قطعه‌ساز را طبق مصوبه شورای پول و اعتبار پرداخت کنیم، البته بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانی ایران‌خودرو به شرکت‌ها درست نیست، عدد درست مطالبات ۶۵۰ شرکت قطعه‌ساز همکار با ایران‌خودرو، ۱۵ هزار میلیارد تومان است که ۵ هزار میلیارد تومان آن بدهی ۱۲۰ روزه است که قطعا براساس برنامه زمان‌بندی منابعی که ظرف یک ماه آینده تزریق می‌شود این مطالبات پرداخت خواهد شد.وی با اشاره به عوامل زیان‌ده بودن تولید خودرو افزود: بخشی از این امر به بیرون از بنگاه و بخشی به درون بنگاه مرتبط است. از سال گذشته تا امروز بیش از ۵ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های غیرمولد ایران خودرو واگذار شده و تبدیل به دارایی‌های مولد شده است.

وی با بیان اینکه چرا باید یک قطعه‌ساز نتواند از مراجع رسمی مواد اولیه بخرد، گفت: امروز برخی اقدامات تعریف شده است که براساس آن در‌صدد متناسب‌سازی و اصلاح قیمت خودرو هستیم، در شرایط قیمتی موجود، مصرف‌کننده و تولیدکننده بازنده این بازار هستند و در پی رفع این شکاف قیمتی هستیم که البته رفع این شکاف به معنی رساندن قیمت تولید به قیمت بازار و مصرف‌کننده نیست و موافق آن هم نیستیم. وی اضافه کرد: پراکندگی بالای قطعه‌سازان در کشور نیز هزینه تولید را بالا می‌برد. مقیمی همچنین در جمع خبرنگاران عنوان کرد که براساس تعهدی که به وزیر داده‌ایم، تا پایان سال‌جاری تعداد خودروهای معوق داخلی به صفر خواهد رسید. وی افزود: سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار خودروی معوق داشتیم که با تلاش شبکه تامین در حوزه خودروسازی، تعداد خودروهای معوق ما به ۱۵ هزار دستگاه رسید، با نهایی شدن فرآیند قیمت‌گذاری یک خودرو دیگر، حدود ۱۸۰۰ دستگاه خودرو نیز آماده است و پس از تحویل آنها تا پایان این ماه تعداد خودروهای معوق‌مان به حدود ۱۳ هزار خودرو می‌رسد.

وی گفت: براساس تعهدی که به وزیر داده‌ایم، تا پایان سال تعداد خودروهای معوق داخلی به صفر خواهد رسید، در شرایط موجود، تعهدات‌مان درخصوص خودروهای فروش فوق‌العاده معوق نشده و حتی معمولا این خودروها در بازه زمانی ۴۰ روزه و زودتر از زمان اعلامی ۹۰ روزه تحویل داده شده و قطعا همین آهنگ نیز ادامه خواهد داشت. مقیمی درخصوص اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه گفت: قیمت‌ خودرو در بازار براساس شاخص‌های اقتصادی تعیین می‌شود و ارتباطی به خودروسازان ندارد، البته در راستای کنترل قیمت‌های بازار، دستگاه‌های نظارتی جهت جلوگیری از سوءاستفاده نظارت خوبی داشته‌اند.