خودروی برقی شاسی بلند بی‌ام‌و ‌ای‌ایکس با توان ۵۰۰ اسب بخار می‌تواند به ازای هر بار شارژ ۳۷۲ مایل (۶۰۰ کیلومتر) بپیماید.

از زمان معرفی خودروی برقی شاسی بلند ‌ای‌ایکس حدود یک ماه می‌گذرد و در این مدت مهندسان این شرکت مشغول تست و کالیبره کردن این خودرو در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی کشورهای اسکاندیناوی بوده‌اند. مهم‌ترین بخش‌های خودرو که باید در این آب و هوا دوام بیاورند و بهینه عمل کنند، سیستم‌های تعلیق و سیستم انتقال قدرت هستند.

 این مهندسان باید با تنظیم و کالیبره کردن این سامانه‌ها، اطمینان حاصل کنند که در بدترین آب و هوا هم این خودرو بدون نقص عمل می‌کند. این سامانه‌ها باید بتوانند ۵۰۰ اسب بخار توان را طوری در شرایط سخت آب و هوایی اداره کنند که نام و اعتبار بی‌ام‌و را حفظ کنند.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از WLTP و در شرایط ایده‌آل، بی‌ام‌و‌ای ایکس می‌تواند به ازای هر بار شارژ تا ۶۰۰ کیلومتر بپیماید که البته این شیوه اندازه‌گیری پیمایش نسبت به شیوه‌های دیگر سخت‌گیری کمتری دارد؛ اما چون این تست‌ها در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود، به‌طور قطع و یقین با شرایط واقعی تفاوت دارد. زمانی که نتایج تست‌های واقعی در شرایط واقعی به دست آیند، آن وقت باید مقایسه کرد و دید که آیا اختلاف زیادی وجود دارد یا خیر.

تست‌های پیمایش سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA) نسبت به WLTP سخت‌گیرانه‌تر است و باید دید آیا نتایج به‌دست‌آمده از تست‌های واقعی به تست‌های آزمایشگاهی سازمان حفاظت محیط زیست نزدیک‌تر خواهد بود یا WLTP.

تولید انبوه خودروی بی‌ام‌و ‌ای‌ایکس از سال ۲۰۲۱ شروع می‌شود و به احتمال خیلی زیاد تحویل اولین خودروهای شاسی‌بلند برقی ‌ای‌ایکس در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.