مسوول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع مجلس افزود: موضوع تعادل و تنظیم بازار خودرو متاسفانه به درستی تعریف نشده است و با تصویب و اجرای این طرح جدید، امیدواریم جلوی بسیاری از دلال‌بازی‌ها گرفته شود و کنترل عرضه و تقاضا را شاهد باشیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: بر اساس این طرح، عرضه و فروش خودرو در قالب بورس کالای ایران انجام می‌شود و تمام تولیدات خودرو در بورس کالا عرضه خواهد شد، بر این اساس عرضه و تقاضا شفاف سازی می‌شود و اولویت در این طرح با مصرف‌کنندگان است. این نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بر اساس این طرح، مصرف‌کننده واقعی خودرو را تحویل می‌گیرد و از قیمت دستوری به سمت قیمت تعادلی خواهیم رفت، قیمت خودرو به شکل پایه توسط دستگاه متولی در قالب عرضه و تقاضای قیمت فروش آن تعیین می‌شود و مازاد آن به جیب خودروساز نخواهد رفت و به خزانه برای توسعه حمل‌و‌نقل عمومی اختصاص می‌یابد.

ایزدخواه تاکید کرد: قطعا با طرح ساماندهی خودرو دلال‌بازی به حداقل می‌رسد و شرایط به سمت بازاری دو سویه و به نفع مردم و خودروسازان و قطعه‌سازان تغییر می‌کند.

مسوول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع یادآور شد: بحث واردات و صادرات، تولید خودرو‌های دست‌ساز و غیرکارخانه‌ای و ورود صنایع نظامی به بحث خودروسازی در این طرح در ۲۰ ماده تنظیم شده که امیدواریم به زودی پس از بررسی‌های نهایی در صحن مطرح و به تصویب برسد.