خدمات شبانه‌روزی کرمان‌موتور در نوروز۱۴۰۳

کرمان‌موتور سال جدید را با KMC T۸ به‌عنوان خودروی استاندارد ناوگان امداد کرمان‌موتور شروع کرد و در نوروز۱۴۰۳ به امداد خود شکل تازه‌ای بخشید. این شرکت خدمات نوروزی خود را از ۲۶اسفند۱۴۰۲ تا ۱۳فروردین۱۴۰۳ با ۱۲۰پایگاه در سراسر کشور به رانندگان ارائه داد.

کرمان‌موتور پیشگام در برقی‌سازی حمل‌ونقل

در فروردین۱۴۰۳، کرمان‌موتور با عقد قرارداد همکاری با تاکسیرانی تهران، جزو اولین خودروسازهای کشور شد که  برای  برقی‌سازی ناوگان عمومی کشور اعلام آمادگی و فعالیت خود را با متعهد شدن تحویل ۲هزار دستگاه تاکسی برقی آغاز کرد. این اقدام، اولین گام‌ کرمان‌موتور برای ورود به صنعت خودروهای برقی نبود. این شرکت از سال۱۴۰۰ در مشارکت با مپنا اولین پروژه برقی‌سازی را با جک جی۴ آغاز کرد.

تامین اولین تاکسی‌های برقی کشور

شرکت کرمان‌موتور پس از ثبت قرارداد با تاکسیرانی تهران، قرارداد خرید و تحویل ۲هزار دستگاه JAC E۵۰A را منعقد کرد که یک‌هزار دستگاه از آنها را در بهار۱۴۰۳ تحویل گرفت. روز دوشنبه ٢١خرداد در اداره تحویل کرمان‌موتور، آیین تحویل ۲۰۰دستگاه تاکسی برقی به رانندگان با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، شادی ملکی سرپرست تاکسیرانی تهران و سامان فیروزی مدیرعامل کرمان‌موتور برگزار شد و تاکسی‌ها به رانندگان متقاضی تحویل داده شد.

کالیبراسیون داخلی خودرو X۵

فرآیند کالیبراسیون که خودروسازان به آن توجه ویژه‌ای دارند، اگر توسط خودروساز به درستی و دقیق انجام نشود، استهلاک خودرو را در درازمدت افزایش می‌دهد که این موضوع می‌تواند موجب افزایش هزینه‌ها و خدشه‌دار شدن اعتبار و اعتماد خودروساز می‌شود. اردیبهشت ۱۴۰۳ بود که این خودروساز از کالیبراسیون بومی‌سازی‌شده خودرو X۵ خبر داد. این شرکت خصوصی با در نظر گرفتن اهمیت فرآیند کالیبراسیون خودروها، با به‌کارگیری به‌روزترین امکانات آزمایشگاهی و تکیه بر دانش فنی مهندسان داخلی، هماهنگ‌سازی میان موتور و گیربکس محصولات خود را مطابق با نیازهای مصرف‌کنندگان ایرانی و مختصات بومی کشور، به‌طور کامل در داخل مجموعه کرمان‌موتور انجام می‌دهد.

برگزاری آزمون سنجش مهارت

نهمین آزمون مهارتی سراسری نمایندگی‌های خدمات پس از فروش شرکت کرمان‌موتور از ۳۰اردبیهشت تا یک خرداد۱۴۰۳ به مدت سه‌روز در مرکز آموزش این شرکت برگزار شد. نمایندگی‌های کرمان‌موتور نیز قلب تپنده این شرکت محسوب می‌شوند، برگزاری دوره‌ای این آزمون‌ها به کرمان‌موتور کمک می‌کند تا با پایش اصولی و منظم کارکنان نمایندگی‌ها، در ارائه خدمات به مشتریان بهترین عملکرد را داشته باشند.

حضور پررنگ کرمان‌موتور در نمایشگاه خودروی شیراز

نمایشگاه خودروی شیراز به‌عنوان اولین رویداد خودرویی سال۱۴۰۳، در خردادماه برگزار شد و کرمان‌موتور به‌عنوان یکی از پرکارترین خودروسازهای کشور، با معرفی محصولات جدید خود در نمایشگاه شیراز حضور متفاوتی را تجربه کرد. کرمان‌موتور در نمایشگاه شیراز با حضور خودروهای سواری، کار و تجاری خود در کنار برنامه‌های ویژه‌ای که تدارک دیده بود، توجه مخاطبان را به خود جلب و سبد محصولاتش را گسترده‌تر کرد. خودروی کی‌ام سی ایگل، به‌عنوان اولین خودروی بومی‌سازی‌شده کرمان‌موتور نیز در این نمایشگاه حضور داشت. کی‌ام‌سیJ۷ EV یا JAC E۵۰A که در آستانه آغاز نمایشگاه خودروی شیراز، به‌عنوان اولین تاکسی برقی‌ وارد خیابان‌های تهران شد، در این نمایشگاه در کنار یک خودروی دوستدار محیط زیست، خودروی کی‌ام سی JS۶ PHEV و سایر خودروهای این شرکت کی‌ام سی A۵، کی‌ام سی T۹، کی‌ام سی T۸، کی‌ام سی J۷، کی‌ام سی X۵ و خودروی T۸ امدادی کرمان‌موتور نیز برای بازدید حضور داشتند.

شروع راه تجاری‌سازی کرمان‌موتور از شیراز

کرمان‌موتور، به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشور، با مالکیت شرکت کارمانیا، اولین خودروی تجاری خود، کشنده XT۱۸۵۶ رونمایی و با این کار وارد حوزه خودروهای کار و تجاری شد که یکی از مهم‌ترین رویدادهای غرفه این شرکت در نمایشگاه شیراز بود.

افتتاح خط تولید گیربکس اتوماتیک کرمان‌موتور

پس از آغاز به کار خط تولید سرسیلندر و خط رنگ روباتیک کرمان‌موتور، وزیر صمت، روز چهارشنبه ۳۰خرداد۱۴۰۳ طی سفر یک‌روزه خود به استان کرمان، با حضور در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم، خط تولید گیربکس CVT و باک پلیمری خودرو کرمان‌موتور را افتتاح و از زیر ساخت‌ها و خطوط تولید کرمان‌موتور و خودروسازان بم بازدید کرد. این خط تولید با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و استاندارد یورو۶ و با سرمایه‌گذاری ۳.۵میلیون دلاری راه‌اندازی شده که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فنی بالایی داشته و قرار است باک‌های مورد نیاز محصولات کرمان‌موتور و سایپا از این خط تولید تامین شود. بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشور، با افتتاح خط تولید گیربکس CVT، با ظرفیت سالانه ۱۵۰هزار دستگاه در سال، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، زمینه اشتغال‌زایی برای ۲۵۰نفر را به‌صورت مستقیم فراهم کرده است.

مسیر پیشرفت کرمان‌موتور در سال۱۴۰۳ سبزتر می‌شود

کرمان‌موتور به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشور، بهار پرکار و شلوغی را پشت سرگذاشت. تمام فعالیت‌های این شرکت طی ادامه مسیر پیشرفت، مشتری‌مداری و نیک‌نامی در صنعت خودروی کشور بوده تا بتواند مسیر رو به رشد خود را در خودروسازی حفظ کند و توسعه دهد. توسعه خط تولید و افزایش تیراژ خودرو در کنار افزایش خودروهای برقی و هیبرید، از جمله فعالیت‌های بلندمدت کرمان‌موتور برای سال‌های آینده هستند. همچنین در سال۱۴۰۳ به دنبال تولید بیش از ۱۲۰هزار دستگاه خودرو، تولید انبوه خودروی بومی ایگل و ایگل برقی، تولید مجموعا ۶محصول جدید، از اهداف اصلی این شرکت است.

تسخیر بازار به سبک کرمان‌موتور

بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشور در سال۱۴۰۳ در تلاش است بتواند با افزایش تولید و بهبود خدمات، تحویل به موقع خودروها و همچنین کاهش زمان فرآیند ثبت‌نام تا تحویل خودرو، سهم بیشتری از بازار خودرو را به خود اختصاص دهد. خودکفایی، دیگر مساله مهمی است کرمان‌موتور اهمیت آن را درک می‌کند و تمرکز ویژه‌ای روی این موضوع دارد. مساله بومی‌سازی و خودکفایی نه تنها به شرکت خودروساز بلکه به اقتصاد کشور نیز کمک خواهد کرد و تاثیرات زیادی در زمینه ارزبری و اشتغال خواهد داشت. افتتاح خط تولید CVT و باک پلیمری خودروی کرمان‌موتور که در خرداد۱۴۰۳ اتفاق افتاد، بخش مهمی از قدم‌های این شرکت در مسیر بومی‌سازی و افزایش کیفیت خودروها و رسیدن به اهداف این شرکت بود. این دسته از اقدامات شرکت کرمان‌موتور، نه تنها از خروج ارز جلوگیری می‌کند، بلکه کمک شایانی به شرایط اقتصادی کشور خواهد کرد. با توجه به همین موضوع شاید یکی از مهم‌ترین دستاوردها و اهداف این شرکت خودروسازی بزرگ را می‌توان همین مساله بومی‌سازی و تلاش بر خودکفایی تولید خودروهای باکیفیت نام برد.