در مراسم رسمی افتتاح خطوط تولید گیربکس اتوماتیک CVT و خط ماشین کاری سرسیلندر که در استان کرمان و منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد، محمدرضا شیخ‌عطار قائم‌مقام و عضو هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا، مرتضی منتظرالمهدی مدیرعامل شرکت مگاموتور و سعید امانی مدیرعامل قوای محرکه کرمان‌خودرو به همراه دیگر مسوولان محلی و فعالان بخش صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور حضور داشتند.  براساس این گزارش، خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT با هدف تامین قوای محرکه برای محصولات کرمان‌موتور و سایپا راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

شرکت کرمان‌موتور به منظور داخلی‌سازی خودروهای تولیدی خود به سراغ پیچیده‌ترین بخش محصولات رفته است و از این پس تولید گیربکس‌های اتوماتیک CVT و همچنین ماشین‌کاری سرسیلندر برای خودروهای کرمان‌موتور در این دو خط تولید انجام می‌شود. همچنین در راستای قرارداد همکاری با شرکت سایپا تولید گیربکس خودروی شاهین اتومات سایپا نیز به شرکت قوای محرکه کرمان سپرده شده است.

براساس این گزارش، قرار است خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT بستری برای تولید گیربکس خودروهای جک J۴، جک S۳ و شاهین سایپا باشد.

خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT کرمان‌خودرو از شرکت پانچ‌ بلژیک خریداری شده و طراحی و توسعه این گیربکس‌ها بر مبنای استانداردهای روز این کمپانی طراحی شده و توسعه ‌یافته است. در این خط تولید می‌توان تولید گیربکس محصولات داخلی مانند خودروی شاهین اتوماتیک را نیز انجام داد.

خط تولید گیربکس کرمان‌خودرو، با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲۵۰نفر، ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰‌هزار دستگاه گیربکس اتوماتیک را دارد.

براساس این گزارش، در خط ماشین‌کاری سرسیلندر نیز مراحل ماشین‌کاری سرسیلندر برای تولید قوای محرکه خودروهای جک J۴ و جک S۳ انجام می‌شود. ظرفیت تولید ۱۰۰‌هزار عددی در این خط وجود دارد و ۷۵نفر به صورت مستقیم در این خط تولید مشغول به کار شده‌اند.

با آغاز به کار این خط تولید، شرکت کرمان‌موتور در بحث تولید سرسیلندر نیز به خودکفایی رسیده است و داخلی‌سازی محصولات این شرکت خودروسازی افزایش می‌یابد.  خاطرنشان می‌شود که با افتتاح این دو خط تولید، کرمان‌موتور بیشترین میزان داخلی‌سازی را در بین خودروسازان خصوصی کشور خواهد داشت و این در حالی است که بررسی سرمایه‌گذاری‌های اخیر این شرکت نشان می‌دهد که در آینده نزدیک، عمق داخلی‌سازی در خودروهای تولیدی کرمان‌موتور بیشتر خواهد شد.