محمد‌حسین طاهری گفت: با اجرای اجباری استاندارد خدمات پس از فروش خودرو، نخستین پروانه استاندارد در این خصوص، توسط اداره کل استاندارد استان تهران صادر شد.

وی گفت: استاندارد خدمات پس از فروش خودرو بر اساس استاندارد ملی ایران ۱۷ از تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ اجباری شد و مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هر گاه اجرای استاندارد کالا یا خدماتی مشمول مقررات استاندارد اجباری باشد، تولید، توزیع، تمرکز و عرضه آن کالا یا خدمت بدون مجوز استاندارد ممنوع است و با متخلف مطابق ماده ۴۰ قانون مذکور برخورد می‌شود.

طاهری تاکید کرد: با تصویب شورای عالی استاندارد، در راستای حصول اطمینان از کیفیت خدمات ارائه‌شده، تعیین حداقل سطح کمی و کیفی خدمات عرضه‌شده توسط نمایندگی‌های مجاز عرضه‌کنندگان خودرو و همچنین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلب رضایت مشتریان، این استاندارد مشمول مقررات استاندارد اجباری شد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰ شرکت عرضه و ارائه‌کننده خدمات پس از فروش خودرو در استان تهران گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد، این شرکت‌ها باید برای دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری برای خدمات خود از طریق ثبت درخواست و مراجعه به اداره‌‌‌کل استاندارد استان تهران اقدام کنند.