آغاز تحویل خودروی وارداتی چینی سایپا

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم تحویل اولین سری خودرو کراس‌اور DL۵ پارس‌خودرو به مشتریان، با بیان اینکه گروه سایپا در ۲۳ماه گذشته برنامه جامعی تدوین کرده و مسائل زیست‌محیطی و گسترش پلتفرم‌‌‌های برقی در آن جایگاه ویژه‌‌‌ای دارند، گفت: با عرضه محصولات به‌روز و کیفی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، سعی داریم اعتماد مشتریان را به نحو مطلوب، پاسخگو باشیم.

او با تاکید بر اینکه در راستای کنترل بازار، ارتقای محصولات جاری و به‌خصوص افزایش رقابت‌‌‌پذیری،‌‌‌ واردات و مونتاژ خودروهای وارداتی در دستور کار قرار گرفت، ‌‌‌بیان کرد: در فاز نخست، ‌‌‌ خودروی DL۵ به صورت تمام‌وارداتی به مشتریان تحویل داده شد و در فاز دوم، قرار است خودروی یادشده همراه با داخلی‌‌‌سازی،‌‌‌ مونتاژ و به بازار عرضه شود. بر این اساس اولین قطعات آن در حال ورود به ایران بوده و خطوط تولید این محصول در شرکت پارس‌خودرو در حال آماده‌‌‌سازی است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه گروه خودروسازی سایپا، همکاری و شراکت قدیمی خود با چانگان چین را دوباره آغاز کرده است،‌‌ گفت: تولید تیپ‌‌‌های مختلف چانگان در دستور کار گروه سایپا قرار گرفته است؛ به این جهت خودروی CS۵۵ پلاس در سایپا، ‌‌‌ چانگان CS۳۵ پلاس در شرکت پارس‌خودرو و CS۱۵ نیز در یکی از شرکت‌های بن‌رو یا کاشان تولید و عرضه خواهد شد.

تیموری با اشاره به تولید و عرضه خودروهای برقی و هیبرید برای شهرهای بزرگ که آلایندگی دارند، اظهار کرد: تولید خودروهای برقی در دستور کار سایپا قرار گرفته و نمونه‌‌‌های جدید آن وارد ایران شده است. به این جهت خودروهای تمام‌برقی برای سیستم حمل‌ونقل عمومی و به عنوان تاکسی (تحویل سازمان تاکسیرانی)‌‌‌ عرضه خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: برای خودروی جدید آریا (هیبرید برقی و تمام‌برقی) در حال تامین استانداردهای نهایی هستیم و امیدواریم اوایل تابستان سال آینده تولید انبوه این خودرو انجام شود.

گروه خودروسازی سایپا، از اولین مجموعه‌‌‌هایی است که بعد از آزادسازی واردات خودرو به کشور، اقدام به واردات محصولات جدید کرده است. بر این اساس در فاز اول ۸۰۰دستگاه خودروی DL۵ پارس‌خودرو (بدون تاخیر و دقیقا در ٣٠روز کاری و طبق تعهد قبلی) آماده تحویل به مشتریان است و در فاز دوم ۲‌هزار خودروی DL۵ مونتاژ و تحویل داده می‌شود. کراس‌‌‌اور DL۵ دارای یک موتور ۱.۵لیتری توربوشارژ ٤سیلندر به قدرت ١٤٤اسب‌بخار است. همچنین این موتور می‌‌‌تواند تا ٢١٥نیوتن متر گشتاور تولید کند.