خودرو ‌ام‌وی‌ام X33 کراس رونمایی شد

اما حالا دومین فیس‌‌‌لیفت رسمی X۲۲ با نام ‌ام‌وی‌ام X۳۳ کراس به بازار عرضه خواهد شد. محصول جدید مدیران خودرو و برند ‌ام‌وی‌ام در بخش طراحی داخلی و همچنین ظاهری خود تغییرات بزرگی داشته است. البته بخش فنی این خودرو مشابه X۲۲ پرو است و شاهد پیشرفت خاصی در این بخش نیستیم. به‌‌‌روزرسانی‌‌‌های در بخش چهره و فضای داخلی این مدل نسبت به نسل قبل، آن را به گزینه‌‌‌ای جذاب‌‌‌تر بدل کرده است و کاملا شاهد یک خودروی جدید با زبان طراحی خاص خود هستید، زبانی که طبق ادعای سازنده از مد و فشن ایده گرفته است. مشخصات فنی ‌ام‌وی‌ام X۳۳ کراس تفاوتی با مشخصات X۲۲ پرو ندارد. بنابراین همچون گذشته، این کراس‌اوور کوچک در نسخه اتوماتیک از یک موتور ۳ سیلندر توربوشارژ به حجم یک لیتر برخوردار است. حداکثر قدرت موتور ‌ام‌وی‌ام X۳۳ کراس ۱۱۲ اسب بخار و بیشترین گشتاور آن ۱۵۰ نیوتن متر است.

این خودرو از یک گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده مصنوعی برای چرخ‌‌‌های جلو استفاده می‌کند. این گیربکس در محصولات سطح بالاتر چری نیز استفاده شده و به دلیل عملکرد مناسب، اینجا نیز مورد استفاده قرار گرفته است. عملکرد گیربکس به همراه نسبت توان به وزن تقریبا مناسب موتور و باعث شده تا کاربران هنگام سواری با این خودرو احساس ضعف خیلی شدید نداشته باشند. در حقیقت، این پیشرانه نسبت به مدل قبلی با موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی نیز تفاوت چندانی ندارد و توان موردنیاز را به چرخ‌‌‌ها منتقل می‌کند اما مطمئنا توقع از این خودرو باید در حد همان خودرو ۱۰۰۰ سی‌سی باقی بماند نه بیشتر.

نسخه دنده‌‌‌ای ‌ام‌وی‌ام X۳۳ کراس به موتور ۴ سیلندر ۵/ ۱ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است، مشابه X۲۲ اسپرت اکسلنت. این مدل توانی معادل ۱۱۶ اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن‌متر را از طریق یک گیربکس دستی ۵ سرعته به چرخ‌‌‌های جلو ارسال می‌کند و اینجا نیز مشابه نسخه دستی X۲۲ پرو است و شاهد اتفاق تازه‌‌‌ای نیستیم. سیستم تعلیق ‌ام‌وی‌ام X۳۳ کراس در نسخه اتوماتیک و دنده‌‌‌ای از نوع مک‌‌‌فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب است. با وجود این‌، کیفیت سواری در صندلی‌‌‌های ردیف دوم کمی خشک‌تر از حالت استاندارد است. با وجود این، هندلینگ و پایداری خودرو در زمان عبور از پیچ‌‌‌ها در حد مطلوب قرار دارد. همچنین، وجود سامانه‌‌‌های کنترل کشش و پایداری باعث بهبود تعادل خودرو در حین عبور از پیچ‌‌‌ها می‌شود. با این حال، در سرعت‌‌‌های بالا، باید در ورود به پیچ‌‌‌ها با احتیاط عمل کرد و مراقب بود.

در مورد فضای داخلی نیز باید گفت که ‌ام‌وی‌ام X۳۳ کراس از نظر سطح امکانات در مقایسه با x۲۲ پرو در سطح کاملا بالاتری قرار دارد. این خودرو از امکاناتی همچون کیسه هوا، سیستم صوتی، سیستم چندرسانه‌‌‌ای به همراه نمایشگر ۲۵/ ۱۰ اینچی و ۴ بلندگو، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، مجهز به ABS - EBD - ESP - HHC - HDC، ترمز پارک برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، شارژ وایرلس موبایل، سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو، کیلومتر‌شمار دیجیتالی ۷ اینچی، تهویه مطبوع خودکار، آینه‌های جانبی تاشو برقی، فرمان برقی، نورپردازی داخلی و رینگ ۱۷ اینچی بهره می‌‌‌برد. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست.