ورود این نوع خودروها در طرح ساماندهی مجلس نیز مطرح شده بود که در نهایت تصویب نشد. بر این اساس مجلس اگر چه موفق به تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو در ورود خودروهای دست دوم نشد اما در لایحه بودجه سال‌جاری آن را پیگیری کرد به‌طوری که با توجه به وضعیت بازار و آشفتگی در عرضه و قیمت‌ها، واردات خودروهای دست دوم را در بخش هزینه‌‌‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیگیری کرد که با رای نمایندگان مجلس مصوب و به شورای نگهبان ارسال شد. با تصویب این شورا، به نظر می‌‌‌رسید که ورود دست دوم‌‌‌ها در سال جدید کلید زده شود و دست دوم‌‌‌ها تامین بخشی از بازار خودرو را عهده‌‌‌دار شوند. با این حال در سال جدید اعلام شد که هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه ایراد گرفته و به این ترتیب ورود دست دوم‌‌‌ها منتفی شد.

بر این اساس برخی از نمایندگان مجلس با وجود ابلاغ بودجه ۱۴۰۲ به دولت، همچنان منتقد عملکرد هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت هستند به‌طوری که در فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند؛ به عنوان نمونه جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در‌باره حذف واردات خودروی دست دوم نوشت: وقتی در مجلس نمی‌توانند در برابر خواسته بحق مردم و رای قاطع نمایندگان بایستند در جلسات محرمانه و پشت در‌‌‌های بسته آنچه که دلشان بخواهد انجام می‌دهند، ولو به قیمت ایجاد ناامیدی و نارضایتی آحاد مردم! همچنین حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات‌رئیسه مجلس در توییتی نوشت: سخنگوی وزارت صمت می‌دانند واردات ماشین کار کرده مصوبه مجلس بود که با ایراد هیات عالی حذف شد، لطفا در مورد واردات خودروی کار نکرده بفرمایید چرا با تأنی و‌‌‌ تاخیر آن هم قطره‌چکانی؟

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت‌‌‌جام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در توییتی نوشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد واردات خودروهای خارجی نشان داد که با تشخیص مصلحت مردم و نظام فاصله دارد. بگذریم از اینکه دخالت مجمع در خصوص مصوبات مجلس در حالی که نه شورای نگهبان رد کرده و نه نمایندگان اصرار بر مصوبه داشته‌اند؛ خلاف قانون اساسی و تضعیف مجلس است. بنابراین گزارش، سید نظام‌‌‌الدین موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشت: یک راه عقلانی کنترل مصرف بنزین، جایگزینی خودروهای کم‌مصرف با این هیولاهای بنزین‌خوار است.

وقتی رهبر انقلاب در سخنان نوروزی سال قبل، خودروسازها را به دلیل کیفیت پایین تولیدات، مورد انتقاد شدید قرار دادند؛ مجمع تشخیص مصلحت با کدام حجت رای به حذف مصوبه مجلس برای واردات خودرو داد؟ در هر صورت به نظر می‌رسد که نمایندگان مجلس هنوز واردات دست دوم‌ها را مسیری برای ساماندهی بازار کشور می‌خوانند و روی این موضوع تاکید دارند. حال در شرایطی که دولت اواخر سال گذشته ورود دست دوم‌های خارجی را از مناطق آزاد در دستور کار قرار داده، مجلس نیز در این زمینه اقدامات اجرایی را پیش‌بینی کرده است. در این زمینه رشیدی کوچی در توییتی نوشته است «سه اقدامی که در مقابله با مسببین اصلی افزایش قیمت خودرو انجام خواهم داد؛ ‌اول شکایت از هیات عالی نظارت مجمع به کمیسیون اصل۹۰ مجلس به خاطر حذف واردات خودروهای کارکرده. ‌دوم تلاش در جهت افزایش امضای استیضاح وزیر صمت و سوم آماده کردن طرح دوفوریت واردات خودروهای کارکرده و ارائه به صحن.»