شیخ سیسه، مشاور عالی اقتصادی رئیس‌جمهور و رئیس اتحادیه تجار و بازرگانان سنگال و جمعی از نمایندگان باشگاه تجار ایران و آفریقا، با هدف مذاکره در راستای همکاری دوجانبه، از آخرین توانمندی‌ها و خطوط تولید شرکت سایپا بازدید کردند. شیخ سیسه در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا گفت: به عنوان رئیس اتحادیه تجار و بازرگانان کشور سنگال با ۱۰۰‌هزار عضو خوشحال هستم که شرایطی مهیا شده تا از توانمندی‌های خودروسازی ایران بازدید داشته باشم و بعد از توافقات لازم، شاهد ورود خودروهای تجاری و سواری شاهین، ساینا و وانت نیسان در سنگال باشیم.

او افزود: هدف از این بازدید شناخت توانمندی‌‌‌های صنعت خودرو ایران و به‌خصوص گروه خودروسازی سایپاست تا به صورت عملیاتی مذاکرات و برنامه‌ریزی جهت خرید ۳‌هزار دستگاه خودرو به منظور نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنگال و همکاری دوجانبه در تولید و واردات خودرو به این کشور صورت پذیرد. شیخ‌سیسه افزود: با توجه به تعاملات سازنده تجار ایرانی و سنگالی از گذشته تاکنون، این علاقه‌مندی توسط تجار و بازرگانان سنگالی وجود دارد تا سطح همکاری‌های دوجانبه در صنعت خودرو نیز افزایش پیدا کند. او تاکید کرد: بازار سنگال بازار مهم و تاثیرگذاری در بین کشور‌های آفریقایی است و بر اساس سیاست‌های ملی سنگال این کشور آمادگی لازم برای حضور خودروسازان مطرح خارجی در راستای بازسازی و توسعه صنعت حمل‌ونقل شهری و تجاری را دارد.

رئیس اتحادیه تجار و بازرگانان سنگال گفت: هیات سنگالی آمادگی دارد تا در این سفر طبق شرایط و نیازهای سنگال، قرارداد و تفاهم‌نامه‌های لازم برای ادامه همکاری دوجانبه با گروه سایپا را منعقد کند تا شاهد ورود اولین محموله خودروهای این شرکت با حجم زیاد به سنگال باشیم. از دیگر برنامه‌های اجرایی هیات سنگالی ایجاد شبکه فروش و خدمات پس از فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا در سنگال است.