مرگ فیستا در 2023

به نقل از منابع نزدیک به فورد، این شرکت به زودی اعلام خواهد کرد که تولید فیستا در اواسط سال آینده به پایان می‌رسد. طبق اعلام فورد، این شرکت در حال سرعت بخشیدن به تلاش‌های خود برای انجام تمام امور در زمینه الکتریکی‌سازی است، بنابراین مجموعه خودروهای خود را مطابق با استراتژی تجاری‌اش مدیریت می‌کند. فورد همچنین اعلام کرده در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری را درباره فیستا به اشتراک خواهد گذاشت.

فیستا در کارخانه کلن آلمان ساخته می‌شود، جایی که فورد قصد دارد خودروهای برقی را بر اساس معماری MEB گروه فولکس واگن بسازد. کراس اوور کوچک پوما روی همان پلتفرم فیستا سوار می‌شود و در سال ۲۰۲۴ نسخه الکتریکی آن را دریافت می‌کند که در کرایووا رومانی در کنار مدل ICE مونتاژ خواهد شد.

فورد قبلا با حذف مدل سه در، خط تولید فیستا را ساده کرده است. به نقل از فورد اروپا و استوارت رولی، افسر ارشد تغییر و تحول و کیفیت این شرکت، فولکس واگن تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای سواری برقی خواهد ساخت. بیش از ۱۶ میلیون فیستا تا به امروز فروخته شده است تا این محصول به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای فورد تبدیل شود. در کنار فیستا، فورد فوکوس نیز در بستر مرگ است و طبق اعلام این شرکت، تولید آن در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.