آن‌طور که سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به «ایسنا» گفته طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، وزیر پیشنهادی به مدت یک هفته فرصت حضور در کمیسیون‌های تخصصی برای ارائه برنامه‌ها و پاسخ به سوالات را دارد؛ بر این اساس جلسه بررسی صلاحیت بذرپاش یکشنبه هفته آینده تشکیل می‌شود.  کمال علیپور خنکداری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه بذرپاش گزینه مناسبی برای وزارت راه و شهرسازی است، گفت: آقای بذرپاش فرد امتحان پس داده نظام است. در دیوان محاسبات وضعیت نابسامانی داشتیم. دیوان باید خصوصا در بودجه و برنامه توسعه کشور به کمک مجلس بیاید. اگر نمایندگان از مشکلات کشور و تفریغ بودجه اطلاع نداشته باشند و این اطلاعات به موقع به دستشان نرسد، نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

او با اشاره به عملکرد بذر‌پاش در دیوان محاسبات ادامه داد: پیش از حضور بذرپاش در دیوان محاسبات، گزار‌ش‌های دیوان بعد از دو سال به مجلس ارسال می‌شد. اما در حال حاضر همزمان با اجرای بودجه و برنامه، گزارش دیوان محاسبات به مجلس ارسال می‌شود و ما می‌فهمیم کدام وزارتخانه مشکل دارد. امروز دیوان محاسبات چشمان بیدار مجلس در بعد نظارتی است و این به واسطه حضور پررنگ و دانش و بینش آقای بذرپاش است. او می‌تواند در وزارتخانه راه و شهرسازی موفق باشد.

مجلس همراهی می‌کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: آقای بذرپاش به واسطه حضور در دیوان محاسبات پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و کاستی‌های وزارت راه و شهرسازی را می‌شناسد و می‌تواند موفق شود.  همچنین غلامرضا مرحبا، نماینده آستارا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس گفت: آقای بذرپاش، مدیر قوی، باتجربه و جوان است و امیدوارم بتواند در این ماموریت خطیری که دارد، موفق شود. مرحبا ادامه داد: مجلس با آقای بذرپاش گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی همراهی خواهد کرد.

استقبال از معرفی بذرپاش

در همین راستا محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، به عملکرد بذرپاش در دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت: آقای بذرپاش نیروی انقلابی، ولایی و از همکاران سابق ما در مجلس هستند که عملکرد خوبی داشتند. ایشان در دیوان محاسبات هم اتفاقات مثبتی را رقم زدند و در نشست آخر نمایندگان با مقام معظم رهبری یکی از محورهایی که ایشان تاکید و تایید کردند گزارش‌ها و نظارت دیوان محاسبات بود که این امر نشان می‌دهد کار تحت مدیریت یک نیروی انقلابی و جوان می‌تواند موثر باشد. پورابراهیمی ادامه داد: عملکرد آقای بذرپاش نشان می‌دهد که او یک نیروی میدانی، متعهد و توانمند است و از معرفی ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی استقبال می‌کنیم و مجلس اعلام آمادگی می‌کند که در حوزه تامین مالی مسکن دولت را کمک کند.

چکمه‌های آهنی بپوشد

همچنین رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با بیان اینکه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی فرد انقلابی است، گفت: آقای بذرپاش فرد باتجربه، جوان و انقلابی است. در صورت رای مثبت مجلس به بذرپاش او باید قوی عمل کند. نخستین موضوع مهم در وزارت راه بحث مسکن است.  او به اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و ادامه داد: دولت باید هر سال یک میلیون مسکن بسازد و باتوجه به عمر دولت باید ۲میلیون مسکن تحویل دهد. آقای بذرپاش باید مجموعه‌ای قوی را در نظر بگیرد و خودش نیز چکمه‌های آهنی بپوشد تا مشکلات مرتبط با این وزارتخانه را حل کند.  همچنین مهرداد گودرزوند‌چگینی، نماینده رودبار و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با بیان اینکه بذرپاش عملکرد مثبتی داشته است، گفت: بذرپاش در دیوان محاسبات عملکرد خوبی داشته و امیدوارم در وزارت راه و شهرسازی هم موفق باشد. بذرپاش مدیر لایق و توانمندی است و می‌تواند در وزارت راه و شهرسازی موفق عمل کند.

رای بالایی می‌آورد

عباس گلرو، نماینده سمنان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، گفت: بذرپاش مدیر عملیاتی، اجرایی، متخصص و متعهد است که قدرت پیش برندگی بسیار بالایی دارد. همچنین او قدرت انسجام بخشی به درون وزارتخانه راه و شهرسازی را دارد و در هر سازمانی بوده بسیار خوب عمل کرده است. بنابراین گزینه خوبی برای حل مشکل راه و شهرسازی است. او تاکید کرد: بذرپاش با رای بسیار بالایی وزیر وزارتخانه راه و شهرسازی خواهد شد.  از سوی دیگر اقبال شاکری، نماینده تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، گفت: آقای بذرپاش فرد توانمند و خوبی است اما دولت می‌توانست گزینه مرتبط‌تری را معرفی کند.  همچنین مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» تاکید کرد: تاکنون به هرکسی که دولت معرفی کرده است رای دادم و به آقای بذرپاش هم رای می‌دهم چون دولت بهترین گزینه‌هایی را که دارد معرفی می‌کند. البته اینکه تخصص یک فرد چیز دیگری است و جای دیگری او را بگذارند مناسب نیست و با مشکل مواجه می‌شود.