فیروزآبادی درباره اهمیت این درخواست از شورای عالی فضای مجازی گفت: درخواست اخیر رئیس مجلس در راستای کسب معقولیت اجتماعی است و نظرشان این است که شورای عالی به‌عنوان شورای سیاستگذار کمک کند. ما هم امیدوار هستیم که خروجی مجموع این تلاش‌‌‌ها به مصلحت مملکت ختم شود و رضایت جامعه هم جلب شود.به گفته وی، این درخواست در اولین جلسه‌‌‌ پیش‌روی شورای عالی فضای مجازی، بررسی خواهد شد. ما در شورای عالی به دنبال تعیین سیاست‌‌‌های کلان هستیم و امیدواریم در پی این کار، نظر متخصصان و مردم را جلب کنیم. نظر ما این است که طرح جامعی ارائه شود؛ به‌طوری‌که همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فضای مجازی را پوشش دهد. سیاست‌‌‌ها را طوری تنظیم خواهیم کرد که براساس آن، خلأهای قانونی در فضای مجازی یا ابعادی که نیاز به اصلاح قانون است، مشخص و از سوی دولت یا مجلس اعلام شود.فیروزآبادی افزود: پس از بررسی سیاست‌‌‌های کلان، طرح را به مجلس برمی‌‌‌گردانیم و سرانجام خود مجلس تصمیم خواهد گرفت که سیاست‌‌‌ها را به چه نحوی اجرا کند.

دولت برای رشد اجاره‌بها در سال‌جاری، سقف تعیین کند

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت برای افزایش نرخ اجاره‌بها در سال‌جاری سقف تعیین کند و اجازه افزایش کرایه را بیش از نرخ تورم ندهد.وی گفت: افزایش سرسام‌آور کرایه‌ خانه در چند سال اخیر، مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد و متوسط رو به پایین را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است. البته ساماندهی اساسی این بازار نیازمند ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن و تبدیل خانه از یک کالای سرمایه‌‌‌ای به کالایی مصرفی است که با اجرای برنامه ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی تا حد زیادی این مهم محقق می‌شود.رضایی‌کوچی افزود: کنترل بازار اجاره‌بهای مسکن، نیازمند تصمیم‌گیری‌های کوتاه‌مدت است؛ چراکه ساخت خانه‌‌‌های طرح نهضت ملی مسکن، یک تا دوسال به طول می‌‌‌انجامد و بسیاری از زوج‌های جوان هم‌اکنون نیازمند تامین مسکن هستند؛ از این رو دولت باید به موضوع اجاره‌بهای مسکن ورود کند.به گفته وی، برای کنترل بازار اجاره‌بها، دولت باید در هیات‌وزیران مصوب کند که مالکان در سال‌جاری بیش از نرخ تورم، اجازه افزایش اجاره‌بها را نداشته باشند. به عنوان مثال، در سال‌جاری تنها ۲۵ تا ۳۰‌درصد امکان افزایش کرایه وجود داشته باشد، نه ۶۰ تا ۷۰درصد؛ این همان مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست که متاسفانه به صورت کامل و دقیق اجرایی نشد. بنابراین باید با نظارت قوی بر عملکرد بنگاه‌های معاملاتی این مصوبه را به‌درستی اجرایی کنیم تا در زمان کوتاه این بازار مدیریت شود.

طرح تاسیس سازمان ملی مهاجرت

همچنین خبرگزاری فارس، در خبری از طرح تاسیس سازمان ملی مهاجرت در ۳۶ماده خبر داد. بنا بر این خبر، این طرح به دنبال آن است تا با اعطای اقامت به مهاجران کشورهای مختلف، با ساماندهی مهاجران زمینه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای استفاده و جذب سرمایه آنها در کشور فراهم آورد.