درهمین راستا مجید مختاری، عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به جهش XE سویه امیکرون و با بیان اینکه به احتمال زیاد این سویه‌های ترکیبی هنوز به کشور ما نیامده است، گفت: اکنون از دیدگاه سرایت‌پذیری سویه‌های ترکیبی از جمله سویه XE بین ۱۰تا ۴۰ درصد سرایت بیشتری دارند، اما از نظر کشندگی و افزایش شدت بیمای خوشبختانه هنوز گزارشی نداشتیم که بگوید شدت در این زمینه بیشتر است.

افزایش ۲۰درصدی مراجعات سرپایی

همزمان به گزارش الف، حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با اعلام افزایش ۲۰ درصدی مراجعات سرپایی کرونا در کشور گفت: در ایران در یکی، دو هفته اخیر، شاهد افزایش حدود ۲۰ درصدی میزان مراجعات به درمانگاه‌ها و بخش سرپایی هستیم و ممکن است که در یکی، دو هفته آینده، شاهد روند رو به افزایش بستری و یکی، دو هفته بعد از آن، افزایش میزان مرگ و میر باشیم، اما این پیش‌بینی‌ها هنوز دقیق نیست و باید یکی، دو هفته دیگر، روند بیماری و افزایش موارد سرپایی را پیگیری و رصد کنیم.

درهمین حال بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۳هزار و ۱۲۵ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۴۳۳ نفر از آنها بستری شدند. همچنین دراین مدت ۳۴ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.