سخنگوی دولت روزگذشته افزود: دولت خود را محدود به یک موضوع نمی‌‌کند و با جدیت برای تامین منافع ملی مذاکرات را هم پیش می‌‌برد و در حوزه فروش نفت هم پابه‌‌پای لغو موثر همه تحریم‌ها، خنثی‌‌سازی تحریم‌ها را با جدیت پیش رفته و موفق هم بوده است.  

سخنگوی دولت افزود: خنثی‌سازی تحریم‌ها پا به پای مذاکرات در دستور کار بوده است. اما اینکه انتظار داشته باشیم تورم ۶۰‌درصدی که هنگام تحویل دولت روبه‌رو بودیم در کوتاه‌مدت به صفر برسد این کار نشدنی است.  

بهادری جهرمی همچنین درنشست خبری روز گذشته خودگفت: توزیع سود سهام عدالت برای کسانی که دارای سهام هستند تا پایان اسفند ماه انجام می‌شود. وی افزود: امسال سود سهام عدالت بیش از ۵/ ۲ برابر میزانی است که تاکنون پرداخت شده است.

 به گزارش «ایرنا»، بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: برای هر سهامدار ۵۳۰ تا ۵۵۰‌هزار تومان سود سهام پرداخت می‌شود و کسانی که سهام عدالت خود را تکمیل کرده باشند، دو برابر این رقم یعنی تقریبا یک‌میلیون تومان سود دریافت خواهند کرد که جمع سود یک خانواده چهار نفره، حدود دو‌میلیون تومان می‌شود که یک هدیه دهه فجری برای دارندگان سهام عدالت خواهد بود.

آخرین وضعیت حذف یارانه پردرآمدها

سخنگوی دولت درباره برنامه دولت برای حذف یارانه دهک‌‌های بالا گفت: حذف یارانه دهک‌‌های پر درآمد متاثر از نظام توزیع یارانه است.  وی افزود: بخشی از یارانه به‌‌صورت نقدی توزیع می‌شود و در اختیار خانواده‌‌ها قرار می‌گیرد که همین الان هم دهک‌‌های پردرآمد حذف شده‌‌اند. قانون‌گذار، هم در بودجه سال گذشته و در بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب کرده که دهک‌‌بندی خانوارها باید به‌‌طور مستمر به‌‌روزرسانی شود که این اتفاق هم خواهد افتاد. بهادری جهرمی درادامه گفت: منتظر تصمیم مجلس در این زمینه هستیم.

دعوت ازرئیس‌جمهوربرای حضور در یک مجمع

سخنگوی دولت همچنین از دعوت از رئیس‌جمهوربرای حضور در مجمع سران اوپک گازی خبر داد و گفت: این دعوت در استمرار سیاست دولت در همکاری‌‌های منطقه‌‌ای و بین‌المللی است.

نظام پرداخت حقوق عادلانه نیست

سخنگوی دولت درباره اظهارات رئیس‌‌جمهور مبنی بر پرداخت حقوق عادلانه و اعتراض برخی کارکنان به دریافت حقوق کم، گفت: برخی از نظام پرداخت حقوق رنج می‌‌برند و این خواسته ‌بحقی است و نظام پرداخت حقوق عادلانه نیست.

بهادری جهرمی افزود: یکی از دستورات رئیس‌‌جمهور به مسوولان این است که خواسته‌‌ها و مطالبات مردم را زود بشنوید و حرف حق شنیده شود و این شنیده‌‌ها در دستور پیگیری و برنامه‌‌ریزی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: رئیس‌‌جمهور برای ساماندهی حقوق و مزایای کارکنان به رئیس سازمان امور استخدامی دستور داد لایحه‌‌ای تهیه کند و آقای لطیفی هم با تشکیل کارگروه، به‌‌صورت شبانه‌روزی درحال برنامه‌ریزی و بررسی ابعاد آن و رفع این مشکلات است و لایحه به زودی تقدیم می‌شود.  بهادری جهرمی درادامه سخنانش با بیان اینکه طرح پیشرانان اقتصادی بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ اقتصاد ایران است گفت: این پروژه‌ها برای همان مجموعه اقتصادی اجرا کننده، مولد و سودآور و تکمیل‌کننده زنجیره فعالیت آنها خواهند بود و از منظر ملی دارای اولویت و منفعت برای عموم نیز هستند.  سخنگوی دولت افزود: پیش از این جلسات متعددی برای بررسی کارشناسی این طرح‌ها برگزار شده و تیم اقتصادی دولت با حضور رئیس‌جمهوری موانع و الزامات اجرای این طرح‌ها را بررسی کرده‌اند.

این سرمایه‌گذاری در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهد شد و گستره جغرافیایی بسیار وسیعی دارد.  وی با بیان اینکه برنامه‌‌ریزی طرح پیشرانان اقتصادی، به حل مشکل تورم و بهبود سرمایه‌گذاری مولد منجر می‌شود، اظهار کرد: این امر نشان‌دهنده رویکرد دولت در خنثی‌سازی تحریم و توجه به ظرفیت‌های داخلی است.