مادورو: کشتی ایرانی فورچون نماد شجاعت ایران و ونزوئلا است

بر اساس این گزارش تاکنون دو نفتکش ایرانی به نام‌های فارست و فورچون به منطقه اقتصادی ونزوئلا وارد شده‌اند که قدردانی مقامات این کشور از ایران را به همراه داشته است. سومین نفتکش نیز روز چهارشنبه به موقعیت اسکورت در آب‌های منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا خواهد رسید. مادورو پیش از این از دولت و ملت ایران بابت همبستگی با مردم ونزوئلا و پشتیبانی از کاراکاس قدردانی و تشکر کرده و گفته بود: ونزوئلا و ایران هر دو خواهان صلح هستند و ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

همزمان وزیر نفت ونزوئلا نیز در پی ورود دومین کشتی حامل سوخت ایران به کشورش بار دیگر از همکاری تجاری تهران-کاراکاس قدردانی کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، طارق الایسامی روز دوشنبه از ایران به خاطر انتقال سوخت، مواد افزودنی و قطعات یدکی و بالا بردن بازده پالایشگاهی در ونزوئلا قدردانی کرد. او از محل پالایشگاه ال پالیتو در بندری در مناطق مرکزی ونزوئلا که نفتکش ایرانی فورچون به آن‌جا رسیده است، در این باره اظهار کرد: ما خوش‌اقبالیم که می‌توانیم در این دوران روی ایران حساب کنیم.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت ونزوئلا پیش از این در پی ورود اولین نفتکش ایرانی به منطقه اقتصادی ونزوئلا در پیامی توییتری نوشته بود: همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه انرژی بر‌مبنای تبادلات علمی و توسعه سازنده صنعت هیدروکربن بنا شده است. این تجربه همچنین ما را به‌عنوان کشورهای عضو اوپک متحد می‌کند. ممنون برادران!

از سوی دیگر، تعدادی از مقامات ونزوئلایی و سفیر ایران در کاراکاس در کنار نفتکش ایرانی «فورچون» حامل فرآورده‌های نفتی صادراتی ایران به مقصد ونزوئلا که در حال تخلیه بار خود است، حضور پیدا کردند. به گزارش «ایسنا» «طارق الایسامی» معاون رئیس‌جمهور و وزیر نفت، سرلشکر پادرینو لوپز وزیر دفاع، «ادمیرال رمخیو سبایوس» فرماندهی عملیات استراتژیک، «اسدروبال چاوز» رئیس شرکت نفت و حجت‌الله سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا جهت استقبال از اولین نفتکش ایرانی به‌نام فورچون که در حال تخلیه محموله صادراتی خود به ونزوئلا بود، در بندر «پوئرتوکابیو» حضور پیدا کردند.