نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد که تهران و کاراکاس حق دارند که آزادانه تجارت کنند. 

براساس گزارش پایگاه خبری Globvision وی در دیدار با اعضای کمیته ریاست جمهوری ونزوئلا در مبارزه با ویروس کرونا گفت: ایران و ونزوئلا صلح می‌خواهند و ما حق داریم که در دریاهای آزاد تجارت آزادانه داشته باشیم. 

رئیس جمهور ونزوئلا همچنن در حساب توئیتری خود با تشکر از ایران برای ارسال بنزین به این کشور با انتشار تصاویری از کشتی ایرانی حامل بنزین برای این کشور نوشت: «پایان ماه رمضان برای ما ورود کشتی Fortune را به ارمغان آورد؛ نشانه ای از همبتسگی میان مردم جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا. در جایی که کشورهای امپریالیستی میخواهند با زور احکام خود را تحمیل کنند، فقط برادری میتواند مردمان آزاد را نجات دهد.


وی همچنین از ملت ایران به خاطر همبستگی با مردم ونزوئلا، پشتیبانی از کاراکاس و شجاعت در تصمیم گیری قدردانی کرد.

مادورو با اشاره به ورود اولین کشتی حامل سوخت گفت: ورود اولین کشتی حامل سوخت و مشتقات نفتی برای تولید بنزین در داخل، ارمغان توافق جامع همکاری است که میان تهران و کاراکاس امضا شده است. 

تصمیم ایران برای ارسال بنزین به ونزوئلا که به خاطر تحریمهای آمریکا با کمبود سوخت مواجه است با عصبانیت مقامات واشنگتن همراه شده است. 

یک مقام ارشد دولت آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده که واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است.

به گزارش فارس، ایران در روزهای گذشته با توجه به مشکل تامین بنزین در ونزوئلا پنج نفتکش خود را عازم این کشور کرد که یکی از نفتکش‌ها امروز به ونزوئلا رسید. رسانه‌های محلی به نقل از منابع رسمی گزارش دادند نفتکش ایرانی «Fortune» امروز وارد محدوده «منطقه ویژه اقتصادی» ونزوئلا شده است.

«حجت الله سلطانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس امروز (یکشنبه) در پی ورود اولین نفتکش حامل بنزین ایران به ونزوئلا در صفحه توئیترش با انتشار کاریکاتوری از ترامپ نوشت: «خدا را شکر که ترامپ و مشاورانش بالاخره متوجه شدند اگر به قواعد و مقررات بین‌المللی احترام گذاشته و تصمیمات منطقی و عاقلانه بگیرند، نه خودشان و نه سربازانشان دچار ضربه ملایم مغزی نخواهند شد.»

وی افزود: «امیدوارم اینگونه تصمیمات منطقی و احترام به حقوق ملت‌ها از جمله ایران و ونزوئلا ادامه یابد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.