به گزارش خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پی شیوع بیماری کرونا در روسیه و ابراز برخی نگرانی‌ها درخصوص احتمال شیوع این بیماری در خوابگاه‌های دانشجویی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو طی اطلاعیه‌های قبلی خود به دانشجویان توصیه کرد با ارجحیت بخشیدن به حفظ سلامتی خود، تا پایان اپیدمی و بهبود شرایط به میهن برگردند. به همین منظور تاکنون تلاش شده است هر هفته یک پرواز و بعضا دو پرواز بین مسکو و تهران برقرار باشد.»

در این اطلاعیه یادآور شده است: «با توجه به گسترش جهانی بیماری کووید-۱۹ و ناشناخته بودن بسیاری از ابعاد آن، پیش‌بینی درخصوص بهبود شرایط فعلی، میسر نیست. به همین دلیل بسیاری از کشورها و از جمله فدراسیون روسیه برای مهار آن، علاوه بر اتخاذ شرایط فوق‌العاده داخلی، اقدام به بستن مرزهای ورودی خود کرده‌اند.»  این سفارتخانه در این اطلاعیه تاکید کرده است که اطلاعیه‌های آن صرفا حاوی توصیه‌هایی عمومی برای حفظ سلامتی هم‌میهنان‌مان بوده و مسوولیتی در قبال بازگشایی مرزهای ورودی و زمان بازگشت به روسیه بر عهده سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی شیوع ویروس کرونا در روسیه و تعطیلی دانشگاه‌ها آن هم برای مدتی نامعلوم، رایزن علمی سفارت ایران در مسکو به دانشجویان ایرانی در روسیه توصیه کرد که تا زمان بهبود شرایط به کشور بازگشته و برنامه آموزشی را از راه دور دنبال کنند و در همین خصوص با تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده و با وجود لغو پروازها، ایران توانست برای تعداد محدودی پرواز غیر برنامه‌ای از آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه مجوز دریافت کند. بر همین اساس، در پی دریافت این مجوز در هفته دو پرواز از فرودگاه شرمتیوو مسکو به تهران انجام و اقدام به انتقال دانشجویان ایرانی به داخل کشور می‌کند.