دفتر رایزنی علمی و سرپرستی دانشجویان ایرانی در کشورهای روسیه، بلاروس، اوکراین و آسیای میانه روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به گسترش روزافزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف از جمله روسیه، به دانشجویان ایرانی مقیم این کشور توصیه کرد که حتی‌الامکان بازگشت به ایران و ادامه برنامه آموزشی خود به‌صورت تحصیل از راه دور را در دستور کار قرار دهند.

دفتر رایزنی علمی و سرپرستی دانشجویان ایرانی در کشورهای روسیه، بلاروس، اوکراین و آسیای میانه در اطلاعیه خود اعلام کرد:

«پیرو اطلاعیه قبلی منتشره در کانال رایزنی علمی به اطلاع دانشجویان  عزیز در روسیه می رساند: با توجه به گسترش روزافزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف، از جمله فدراسیون روسیه و به ویژه در شهر مسکو و فقدان چشم انداز حل این مشکل در کوتاه مدت  و حتی احتمال تداوم آن در نیمسال تحصیلی آتی که موجب  به وجود آمدن نگرانی ها و سوالاتی برای دانشجویان شده است رایزنی علمی سفارت ج. ا. ایران درشرایط موجود موکدا توصیه می کند دانشجویان عزیزضمن قبول مسؤلیت عدم قطعیت ها به سهم خود حتی الامکان به ایران بازگشته و نسبت به ادامه برنامه اموزشی مطابق برنامه دانشگاه مربوطه  و از راه دورتلاش نمایند.

طبیعی است تلاش دانشگاه ها وپیگیری ها بر این است که ادامه جریان آموزش دانشگاه ها، و در صورت امکان امتحانات تا حد ممکن به صورت غیرحضوری برگزار گردد.

تا زمان امکان بازگشت به کشوربه دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها و سایر سکونت گاهها که با وضعیت نامناسب بهداشتی  و یا احتمال قرنطینه خوابگاهی و یا مشکل ثبت اقامت و ... روبروهستند توصیه می گردد با رعایت کلیه جوانب مذکور نسبت به اسکان در خوابگاه خودگردان و یامنازل ومکان های مناسب ودارای امکان ثبت اقامت رسمی اقدام نمایند.

رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای وظایف قانونی خود  پیگیری های لازم را برای رسیدگی بهتر به وضعیت دانشجویان از مراجع ذیربط قانونی انجام داده و به دلیل احتمال مواجهه با وضعیت های غیر قابل پیش بینی  و غیر قابل جبران و تاسف بار مجددا تا زمان بهبود شرایط  توصیه اکید به بازگشت دانشجویان عزیز به ایران را دارد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.