عبدالحمید خدری، نماینده مردم بوشهر درمجلس نیزدرگفت‌وگو با «ایلنا» اعلام کرد که شهرهای استان بوشهر تقریبا به‌صورت نیمه قرنطینه در آمده و ورود و خروج‌ها کاملا کنترل می‌شود. بهرام پارسایی، نماینده شیراز هم از تصمیم شورای شهر و استانداری برای تعطیلی همه اماکن پذیرایی مهمان‌ها و ترمینال‌ها در این شهر خبر داد.

حرم امام رضا (ع) سه روزتعطیل شد

ازسوی دیگر حرم امام رضا (ع) به مدت سه روز برای ضد عفونی کردن تعطیل شد. درهمین ارتباط نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد ازمردم خواست تا به این شهر سفر نکنند. همچنین به گزارش انتخاب، یونس عالی‌پور، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم از صدور بخشنامه وزارت کشور مبنی بر تعطیلی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه خبر داد.

مقررات تازه در ورودی شهرها

همچنین معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از ممنوعیت ورود اتوبوس‌های مسافری به استان بوشهر خبر داد. مهران ستوده افزود: خودروهای شخصی نیز در ورودی‌های استان مشمول تست‌های تب‌سنجی شد و با جدیت ادامه می‌یابد. رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافربری شهرداری یزد نیز گفت: برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تمام خط اتوبوسرانی شهر یزد تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند. به گزارش «ایرنا» محمدرضا شفیعی افزود: این اقدام با هماهنگی استاندار و فرماندار یزد صورت گرفت.

توقف فعالیت متروی مشهد

در شهرهای دیگر نیز مقابله جدی با بیماری کرونا در دستور کار قرارگرفته است. همچنان‌که با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد فعالیت شهری از روز یکشنبه ۲۵ اسفند امسال (امروز) تا پنجم فروردین ماه سال ۹۹ متوقف و فعالیت ناوگان اتوبوسرانی این شهر نیز محدود به چهار ساعت شد.

پیشنهاد تعطیلی بازار مازندران تا پایان سال

درهمین حال به گزارش «ایرنا» درمازندران رعایت نکردن پروتکل خانه‌نشینی و تعطیلی بازار از سوی مردم و برخی بازاریان به بهانه سال نو با وجود مصوبه مقابله با کرونا، احتمال تعطیلی بازار را تا پایان سال جاری در این خطه شمال کشور قوت بخشید. به گزارش «ایرنا» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران دراین خصوص گفت: در شرایط فعلی پیشنهاد سازمان صنعت به کارگروه مقابله با کرونا استان این است، بازار را در صورت رعایت نشدن پروتکل بهداشتی از سوی مردم، تا پایان سال جاری تعطیل کنیم و چنانچه این پیشنهاد مورد تایید قرار گیرد، ما آمادگی اجرای این طرح را داریم.

انتقاد از کم نشدن حجم سفرها به شمال

در کنار این تمهیدات، نماینده وزارت بهداشت در استان گیلان از غربالگری یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان گیلان خبر داد و گفت: متاسفانه از حجم سفرها به شمال کشور کم نشده و این حجم سفر باعث پیشرفت بیماری در استان‌های شمالی شده است. به گزارش «ایرنا» محمد حسین قربانی افزود: متاسفانه با تمام هشدارها و تدابیر هنوز مسافرت مردم به شمال کشور ادامه دارد که این ترددها باعث افزایش انتقال ویروس شده است. تا زمانی که حجم مسافرت‌ها به این استان بالا باشد، امکان کاهش ویروس در شمال کشور کم است.

افزایش آمار ابتلا در آذربایجان‌شرقی

درهمین حال خبرها حاکی از افزایش مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش شمار افرادی که در آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شده‌اند، خبر داد و گفت: این آمار تاکنون به ۳۳۸ نفر رسیده است. محمد حسین صومی گفت: با روند فعلی رشد تصاعدی مبتلایان در هفته سوم فروردین ماه ۹ درصد جمعیت آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا خواهند شد.

بهبود وضعیت در خوزستان

درکنار این اخبار، خبرهای امیدوارکننده هم کم نیست. همچنان‌که روزگذشته فرهاد ابول نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از بهبود حال بسیاری از افرادی که در این استان کرونا گرفته بودند خبر داد و گفت: تا روز ۲۳اسفند، ۷۹ نفر از افرادی که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده بود، با بهبودی حالشان از بیمارستان مرخص شدند.

ادامه مسمومیت با الکل

همزمان با این اخبار امیدوارکننده، آمار مسمومیت با الکل در خوزستان همچنان بالا گزارش شده است. روز گذشته نیز علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۱۸ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در ۲۴ ساعت گذشته استان خبر داد. به گزارش انتخاب، وی افزود: با احتساب یک مورد فوت در ۲۴ ساعت گذشته قربانیان این مشروبات الکلی تقلبی به ۴۹ نفر رسید. این مسمومیت‌ها پس از آن به وجود آمد که شایعاتی مبنی بر اینکه خوردن الکل از کرونا جلوگیری می‌کند، منتشر شد.

آخرین وضعیت نمایندگان مبتلا به کرونا

اما آخرین خبرها از وضعیت نمایندگانی که به کرونا مبتلا شده بودند، حاکی از بهبود وضعیت آنها است. درهمین خصوص فرزند سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود درگفت‌وگو با «ایسنا» گفت که حال وی رو به بهبود است. محمود صادقی نماینده تهران نیزدرگفت‌وگو با «ایسنا» ضمن تشریح مراحل بیماری‌اش از بهبود حالش خبر داد.

ابتلای دو رئیس دانشگاه علوم پزشکی

درادامه خبرها مبنی بر ابتلای مقامات کشور به کرونا نیز «ایرنا» از ابتلای سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بیماری کرونا خبر داد. همچنین به گزارش خبرگزاری تسینم، عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به قرنطینه رفت.

درگذشت چهارمین پرستارگیلانی

ازسوی دیگر ناهید نوشاد، پرستار بازنشسته مرکز آموزش درمانی رازی و شاغل در بیمارستان گلسار رشت در راه خدمت‌رسانی به بیماران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. او چهارمین پرستار گیلانی است که دراثر ابتلا به کرونا دراین مدت فوت کرده است.