به گزارش «ایرنا» وی درخصوص بودجه سال ۹۹ کل کشور خطاب به نمایندگان که روزهای پایانی و هفته‌های پایانی خدمت خود را می‌گذرانند، گفت: بودجه سالانه برای مردم ما بسیار مهم است. اولا نمایندگان محترم توجه دارند قبل از اینکه بودجه در دولت مطرح شود ما کلیات بحث را در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مطرح و چارچوبی را تصویب کردیم. مقام معظم رهبری آن چارچوب را تأیید کردند و برمبنای آن چارچوب آمدیم در دولت لایحه را تصویب کردیم و خدمت نمایندگان فرستادیم.

روحانی افزود: نمایندگان ما در کمیسیون‌های مختلف و در کمیسیون تلفیق در خدمت نمایندگان بودند و توضیحات را دادند و روال هم همین است وقتی همه کمیسیون‌ها پیشنهاد می‌دهند یعنی اصل‌اش را قبول کرده‌اند که پیشنهاد می‌دهند. کمیسیون تلفیق هم وقتی اصلاح می‌کند یعنی اصل‌اش را قبول دارد. پس به‌طور طبیعی مجلس عملا پذیرفته که این بودجه، بودجه‌ای درست است. حالا اصلاحات را نیاز می‌بیند، اصلاح می‌کند.

وی با بیان اینکه ما بودجه را بر مبنای واقعیت‌ها در نظر گرفتیم، اظهار کرد: ممکن است در یک جایی بحث این باشد که این واقعیت که پیش‌بینی کردیم، صد در صد تحقق پیدا می‌کند یا نمی‌کند راه جبرانی برایش در نظر گرفتیم که اگر این راه به صد در صد نرسید از راه دیگری که ۵۰ داریم استفاده می‌کنیم آن ۵۰ درصد بشود ۷۰ درصد فرمول‌هایش در بودجه مشخص است حواس‌مان جمع بوده در چه شرایطی داریم این کار را انجام می‌دهیم.

روحانی افزود: بخش‌های عمرانی کشور برای ما بسیار مهم است که در این بودجه بیش از بودجه‌های دیگر مورد توجه قرار دادیم. می‌دانستیم در مسأله نفت اتکا باید کم شود، کمترین اتکا به نفت هم در همین بودجه وجود دارد. بنابراین دولت همه زحمت خودش را در این زمینه کشیده، بودجه را آماده کرده و همه روال را طی کرده و حتی جاهایی که لازم بوده مجوزهای لازم را بگیرد اجازه‌های لازم را گرفته و خدمت مجلس داده است.از مجلس عزیز هم توقع داریم که ان‌شاء‌الله این را سریع‌تر نهایی کند و بودجه تصویب شود.

حضور روحانی در جلسه معرفی وزیر جهاد کشاورزی

درخبری دیگر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دکتر روحانی برای دفاع از برنامه‌ها و رأی اعتماد به «کاظم خاوازی» وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی در جلسه هفته آینده مجلس شرکت می‌کند.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با «ایرنا» با اعلام این خبر اظهار کرد: مجلس دوشنبه هفته آینده درباره گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارتخانه جهادکشاورزی جلسه دارد و رأی‌گیری خواهد کرد و دکتر روحانی برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود و برنامه‌های آن به مجلس می‌رود.

وی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، یک هفته بعد از معرفی وزیر یا وزرا به مجلس، جلسه علنی مجلس برای رسیدگی و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی برگزار می‌شود، گفت: جلسه علنی مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی روز دوشنبه دوازدهم اسفند برگزار می‌شود. طبق تصمیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار است در روز دوشنبه هفته آینده (۱۲ اسفند) صلاحیت کاظم خاوازی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی بررسی شود.