حضور وزیران علوم و صنعت در مجلس

خبر دیگر از پارلمان آنکه بر اساس دستور کار این هفته مجلس، وزیران علوم تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت در جلسات هفته آینده مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند و به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند. وزیر علوم برای پاسخ به سوالات حسین مقصودی و پروانه سلحشوری روز دوشنبه به مجلس می‌رود و وزیر صنعت نیز سه‌شنبه برای پاسخ به سوالات امیر خجسته، سیده فاطمه حسینی و سیده حمیده زرآبادی در مجلس حضور می‌یابد.

بررسی استیضاح وزرای «آموزش و پرورش» و «کشور»

همچنین بررسی استیضاح وزرای آموزش و پرورش و کشور و نیز انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ مهم‌ترین دستورکارهای جلسات این هفته کمیسیون‌های مجلس است.

FATF  منتظر تصمیمِ مصلحتی مجمع

خبر دیگر از پارلمان آنکه حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مجمع تشخیص در جریان مشکلات و هزینه‌های رد لوایح مرتبط با FATF است، در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید کرد: لوایح مرتبط به پالرمو و CFT منتظر یک تصمیم مصلحتی است. مجمع نیز معتقد است پالرمو یک لایحه تمام شده است و دیگر نباید در مجمع باشد. شورای نگهبان هم از لایحه CFT، ایراداتی گرفته که به معنی رد آن است و در نهایت مجمع تشخیص مصلحت باید یک نظر مصلحتی درباره آن بدهد. او افزود: امیدوارم در مجلس یازدهم یک تفکر افراطی حاکم نباشد تا درخواست بازگشت این لوایح را به مجلس بدهند تا شرایط تازه‌ای به وجود بیاید. مجمع هر تصمیمی درباره این لوایح بگیرد، تایید یا رد کند؛ باید از این تصمیم اطاعت کنیم.

علی مطهری، نماینده مردم تهران نیز در گفت‌وگویی هشدار داد: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان این لوایح را معطل بگذارد تا فرصت بگذرد قطعا دچار مشکلات بیشتری در سایر بخش‌ها خواهیم شد و حتی کشورهایی نظیر روسیه، چین و ترکیه که امروز با ما همکاری می‌کنند دستشان برای همکاری با ما بسته می‌شود. خود آنها تاکید کرده‌اند که اگر این لوایح تعیین تکلیف نشوند، نمی‌توانند با ایران همکاری کنند؛ چون بانک‌های آنها تحریم می‌شوند. به گزارش عصر ایران، مطهری تصریح کرد: رفتار برخی مخالفان این لوایح سیاسی است. برخی افراد و نهادها نیز منافع اقتصادی در این قضیه دارند. اگر دولت دست خود این افراد بود مطمئن باشید هم برجام اجرا شده بود و ما به اینجا نمی‌رسیدیم و هم ماه‌ها بود که مشکل FATF حل شده بود و حتی معتقدم که رابطه با آمریکا هم برقرار شده بود؛ ولی چون کار دست خودشان نیست نمی‌خواهند پیشرفت‌ها و گشایش معیشت مردم به نام رقیب‌شان ثبت شود.