ناکام ماندن پروژه انفجار در دانشگاه علم‌و‌صنعت

از سوی دیگر، وزارت اطلاعات اعلام کرد: یک هسته افراطی با بریدن شیلنگ و باز گذاشتن شیرگاز آشپزخانه خوابگاه دانشجویی دانشگاه علم و صنعت به‌دنبال انفجار، آتش‌سوزی و کشته‌سازی بودند که به لطف خدا، هوشیاری دانشجویان و تلاش ماموران حراست ناکام ماندند. به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی وزارت اطلاعات در ادامه تاکید کرد: با بررسی و پیگیری صورت‌گرفته عناصر اصلی این پروژه خبیثانه شناسایی و دستگیر شدند. این افراد که در اغتشاشات اخیر نیز شرکت و اقدامات ایذایی داشته‌اند، در تحقیقات اولیه ایجاد شوک به افکار عمومی و جامعه دانشجویی را در آستانه ۱۶ آذر جزو اهداف خود اعلام کرده‌اند. در این پروژه مقرر بود این اقدام، حادثه‌ای ناشی از معیوب بودن سیستم آشپزخانه خوابگاه ۲۰۰ نفره دانشجویان وانمود و نظام مقصر این فاجعه قلمداد شود.

تاکید امام جمعه تهران بر رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌دیده

خبر دیگر آنکه دیروز خطیب نماز جمعه تهران تاکیدکرد که توجه و رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده در حوادث اخیر باید در اولویت قرار گیرد. به گزارش «ایسنا» سید محمد حسن ابوترابی خطاب به مسوولان و نیروهای انقلابی بیان کرد: ما باید کرامت انسان‌ها را ارج بنهیم و برای انسان‌ها کرامت قائل شویم. او با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر بیان کرد: رهبری تاکید کردند درخصوص قربانی‌هایی که در تظاهرات انقلابی به هر نحو جان خود را از دست داده‌اند موضوع پرداخت دیه و دلجویی از خانواده آنان در دستور کار قرار گیرد. امت حزب‌الله و پایگاه‌های بسیج و مردمی انقلاب باید پیشگام اجرای این رهنمود الهام بخش باشند.

واعظی: اعتراض با اغتشاش متفاوت است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز در نشستی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی درباره برخوردهای صورت گرفته با اعتراضات روزهای اخیر تاکید کرد: اعتراض با اغتشاش متفاوت است. آتش زدن مسجد، کارگاه خیاطی خانم‌ها یا غارت فروشگاه‌های زنجیره‌ای که متعلق به مردم است نامش اعتراض نیست، بلکه اغتشاش و موجب ناامنی است.واعظی با بیان اینکه ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر فقط به بنزین مربوط نبود و بنزین بهانه این اغتشاشات بود، گفت: دشمنان با همه وجود برای ضربه زدن به نظام اسلامی تلاش می‌کنند و برنامه‌ریزی دارند، اما خوشبختانه با کمک همه دستگاه‌ها نیروی انتظامی، نهادهای امنیتی و در نهایت حضور حماسی مردم در صحنه به این غائله پایان داده شد و دشمنان بار دیگر از دستیابی به هدف خود ناکام شدند.

بیانیه بنیاد شهید در مورد جان‌باختگان

همچنین به گزارش «تابناک» به نقل ازسایت «ایثار» بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهروندان عادی که بدون داشتن هیچ‌گونه نقشی در اعتراضات و اغتشاش‌های اخیر و در میان درگیری‌ها توسط اشرار و گروه‌های معارض جان باخته‌اند بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری و قانون در حکم شهید هستند.

تحریم دو «زندان» ایرانی از سوی آمریکا

در خبری دیگر، مسوول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا از تحریم دو «زندان» ایرانی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل، «برایان هوک» مسوول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد دولت متبوعش قصد دارد زندان‌های «قرچک» و «فشافویه» را تحریم کند. برایان هوک با تکرار این ادعا که در جریان اغتشاشات اخیر در ایران -که مقامات آمریکایی از آن با عنوان اعتراضات مسالمت‌آمیز یاد می‌کنند- دست‌کم ۷هزار نفر بازداشت شده‌اند، مدعی شد که در زندان‌های قرچک و فشافویه «نقض گسترده حقوق بشر» صورت گرفته است.