به گزارش «ایسنا» جهانگیری روز گذشته در اختتامیه پنجمین جایزه جهانی اربعین که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران طرح فشار حداکثری آمریکا را با همت ملت و رهبری مقام معظم رهبری تقریبا به شکست کشاند و آمریکایی‌ها می‌دانند که دیگر این طرح جواب نمی‌دهد، گفت: از اربعین، عاشورا و مراسم‌هایی از این دست درس‌هایی می‌گیریم که باید برای به شکست کشاندن توطئه‌های دشمنان آنها را به کار ببریم؛ همدلی، هم‌زبانی، ایستادگی و مقاومت و درس تاب‌آوری در برابر فشارها از جمله درس‌هایی است که از اربعین اباعبدالله الحسین(ع) می‌آموزیم. تا دوران فعلی را با همدلی پشت سر بگذاریم. وی ادامه داد: مطمئنا جمهوری اسلامی ایران امروز با شرایط منطقه و همچنین شرایطی که آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آنها در منطقه پیدا کرده‌اند می‌تواند با سربلندی از این حادثه بیرون بیاید. امروز نیازمندیم که در داخل انسجام، وحدت و هم‌زبانی جدی داشته باشیم.

همچنین به گزارش «ایرنا» معاون اول رئیس‌جمهوری دوشنبه شب در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن ایران و روسای سازمان نظام مهندسی معدن استان‌های مختلف کشور، با تاکید بر ارزآوری بخش صنعت گفت: از دلایل اینکه در شرایط تحریم و کاهش درآمدهای نفتی اقتصاد کشور با فروپاشی مواجه نشد این بود که بخش‌هایی نظیر معدن، پتروشیمی، مس، فولاد و صنایعی از این دست توانسته‌اند تا حد زیادی بار کمبود درآمدهای نفتی را بر دوش بکشند.

دستور جهانگیری به وزیر ارشاد درباره تامین کاغذ

در خبری دیگر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر حمایت از نشریات دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا کاغذ مورد نیاز این نشریات را همانند سایر نشریات کشور تامین کنند. براساس نامه‌ای که منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به جهانگیری نوشت، در حال حاضر بیش از پنج هزار نشریه دانشجویی در کشور منتشر می‌شود.