درسدن ۱۳ تا ۱۵ فوریه ۱۹۴۵ را فراموش نخواهد کرد، زمانی که بمب‌افکن‌های ارتش بریتانیا و ایالات‌متحده آمریکا چندین هزار تن بمب انفجاری و آتش‌زا را بر فراز این شهر فرو ریختند و این شهر صنعتی را تبدیل به تلی از خاکستر کردند و ۹۰ درصد شهر درسدن طی ۳ روز از نقشه آلمان حذف شد.

۷۰ سال پس از پایان جنگ جهانی دوم هنوز این روزها برای بازماندگان فراموش شدنی نیست، شهری که روزگاری به‌دلیل داشتن کلیساها و بناهای تاریخی به فلورانس بر کرانه الب معروف بود. طی این سه روز بمب‌افکن‌های بریتانیا و ایالات‌متحده آمریکا چندین هزار تن بمب انفجاری و آتش‌زا را بر فراز این شهر فرو‌ریختند. آلمان‌ها آمار کشته شدگان و اجساد غیر قابل شناسایی را ۲۵۰ هزار نفر اعلام کردند.

درسدن شهری بود که بمباران استراتژیک شد، اهداف در بمباران استراتژیک کارخانه‌ها، خطوط راه‌آهن، پالایشگاه‌ها، ابنیه و... می‌باشد و هدف از آن از بین بردن زیرساخت‌های یک کشور است و دلیل آن یک چیز بود، تحقیر آلمان به ترسناک‌ترین شکل آن هم به‌خاطر آن تعداد پناهنده‌ای که از برسلاو به درسدن آمده بودند. امروز زمانی است که جهان نباید نسبت به خاطره بمباران استراتژیک درسدن بی‌تفاوت باشد. این واقعه یک کشتار جمعی است و آمریکا و بریتانیا باید از جهان عذرخواهی کنند، آن هم شهری که هیچ نوع تجهیزات پدافند هوایی یا دفاع نظامی در اختیار نداشت. روزنامه دی ولت این‌گونه داستان را شرح می‌دهد:

زن‌هایی که در بیمارستان‌ها وضع حمل می‌کردند از پنجره‌ها به بیرون می‌پریدند تا در آتش نسوزند، اما در عرض چند ثانیه به تلی از خاکستر تبدیل می‌شوند، اما تمام این انسان‌ها به نام آزادی نابود شدند. امروز زمان آن رسیده که درسدن جنایت جنگی شناخته شود و از آن به‌عنوان یکی از زشت‌ترین اتفاقات تاریخ یاد کرد و این وظیفه سازمان ملل است که پرده از این جنایت هولناک بردارد.