روحانی تاکید کرد: ممکن است مردم از مسوولان گله‌ای داشته باشند، اشکالی ندارد؛ با صدای رسا، گله‌ و نقدشان را باید بگویند؛ باید همدیگر را یاری و کمک کنیم؛ اما اینکه در برابر یک زورگو در دنیا محکم و قاطع می‌ایستند و نشان می‌دهند که تحت‌تاثیر تبلیغات غلط آنها قرار نمی‌گیرند، یک موفقیت و پیروزی بزرگ است و باید به این ملت رشید، فهیم، شجاع و ملتی که آگاه به زمان است، تبریک گفت. رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصمیم آمریکا برای قطع کامل فروش نفت ایران گفت: علامت بسیار روشن و قاطعی به آمریکا دادیم که نفت‌مان را می‌فروشیم و روابط مالی‌مان با دنیا را حفظ می‌کنیم؛ ممکن است یک مقدار برای ما سخت باشد و پیچ داشته باشد اما وزارت نفت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و سایر وزرا و مسوولان، کاملا قاطع در برابر آمریکا می‌ایستند. وی افزود: بالاتر از همه آمریکایی‌ها فهمیدند که ما نفت‌مان را می‌فروشیم و علامت بزرگ آن را در داخل کشور، وزارت نفت داد و به آمریکایی‌ها فهماند نفت‌مان را می‌فروشیم؛ و آنها هر کاری هم بکنند، آنقدر راه و مسیر برای فروش نفت داریم که تحریم آنها بی‌اثر است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه البته مسیری که آمریکا در منطقه هم انتخاب کرده غلط است، گفت: اینکه کسی فکر کرده که ملت فلسطین را از بین می‌برد، اینکه فکر کرده مسأله آوارگان فلسطینی را برای همیشه به فراموشی تاریخ می‌سپارد، اینکه فکر کرده با تقویت رژیم صهیونیستی می‌تواند مردم غزه را تسلیم کند این هم یک اشتباه بزرگ دیگری است که آمریکا مرتکب می‌شود. راه‌حل منطقه احترام به حقوق مردم و مردم فلسطین و یک انتخابات آزاد در منطقه است و راهی که انتخاب کردند، راه ناصحیحی است.

روحانی خاطرنشان کرد: حالا داستان معامله قرن برایشان خیلی زیادی است که دنبالش هستند و ادعا می‌کنند. قبلی‌ها هم  ایجاد منطقه جدید و جدیدتر را مدعی شدند و  اینها از این حرف‌ها زیاد زدند و هیچ‌کدام عملی نبود.  رئیس‌جمهوری در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه اولین حرف ما از روز اول اعتدال بوده است و دنبال تندروی نه سمت راست و نه سمت چپ‌اش، هیچ کدام نه مفید می‌دانیم و نه قبول داریم، تصریح کرد: مسیر ما مسیر اعتدال است و می‌خواهیم از همه نیروهای شایسته به‌خوبی استفاده کنیم. روحانی تصریح کرد: اصل هم بر شایسته‌سالاری است و مساله مذهب، اقوام، جنسیت و حزب و جناح نباید اصل باشد. وی در بخش دیگر سخنانش در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخاب استاندار زنجان و جایگاه خاص این استان اظهار کرد: آیت‌الله شبیری زنجانی یکی از مراجع بزرگ کشور و یکی از مدرسین بسیار عالی‌مقام حوزه‌های علمیه هستند. این چهره بسیار اثرگذار در حوزه علمیه، همواره یکی از اساتید بسیار سطح بالای حوزه و معروف بود و الان هم معروف است. ایشان در علم رجال یک تخصص خاص و ویژه‌ای دارد و واقعا سرآمد است. در فقه، اصول و در سایر امور هم سرآمد هستند. الحمدلله این افتخار را هم این استان بزرگ در حوزه علمیه دارد.

انتخاب ۴ استاندار در هیات دولت

همچنین در جلسه روز گذشته هیات دولت استانداران همدان، کرمان، زنجان و سیستان و بلوچستان از سوی هیات دولت انتخاب شدند. به گزارش «ایسنا» سید‌سعید شاهرخی به‌عنوان استاندار همدان، محمدجواد فدایی به‌عنوان استاندار کرمان، فتح‌الله حقیقی به‌عنوان استاندار زنجان و احمدعلی موهبتی به‌عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انتخاب شدند.

بررسی گزارشی از کلیات بودجه سال ۹۸

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در ادامه جلسه گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور درباره کلیات بودجه سال ۱۳۹۸ به هیات وزیران ارائه شد. در این گزارش، ویژگی‌های بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور شامل حمایت از معیشت عمومی و عدالت اجتماعی، حمایت از تولید و اشتغال و تقویت انضباط بودجه‌ای معرفی شد. همچنین پیش‌بینی منابع عمومی و فروض مربوط به مصارف عمومی در سال ۱۳۹۸ از دیگر بخش‌های این گزارش بود.

انتصاب شش عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی

در خبری دیگر حسن روحانی رئیس‌جمهور در حکمی شش عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی را منصوب کرد. رضا ملک‌زاده، مهدی کشمیری، مهدی الیاسی، سعید نمکی، محمدصادق خیاطیان یزدی و نصرالله جهانگرد از اعضای این صندوق هستند.