وی همچنین تغییراتی در بدنه دولت را نیز محتمل دانست و گفت: طبق اخباری که به‌ دست آوردیم، احتمال دارد، اوایل هفته آینده تغییراتی در بدنه دولت، در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت و یک وزارتخانه دیگر صورت گیرد؛ اما ما در مجلس روند استیضاح را پیگیری می‌کنیم. نماینده مردم کرج در مجلس تاکید کرد: هدف نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایجاد تغییرات و ساماندهی وضع موجود، به‌خصوص در حوزه قیمت‌گذاری‌ها است؛ بنابراین کار بیهوده نمی‌خواهیم انجام دهیم، اگر دولت خودش تغییرات را اِعمال کند، احتمال دارد روند استیضاح آقای شریعتمداری نیز متوقف شود.

استعفای دسته‌جمعی ۷ معاون وزیر صنعت

همچنین دیروز محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، به موضوع استعفای دسته جمعی ۷ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: نباید با یک استعفا تمام تخلفات و سوء‌مدیریت‌های وی نادیده گرفته شود. حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: یکی از بندهای استیضاح شریعتمداری این بوده است که معاونان وزارت صنعت کارآمدی لازم را ندارند. بنابراین وزارت صنعت با استیضاح‌کنندگان رایزنی کرد که آیا در صورت برکناری معاونان، استیضاح منتفی خواهد شد؟ در این راستا ۷ معاون وزیر صنعت نیز به‌صورت دسته‌جمعی استعفا دادند؛ اما استیضاح‌کنندگان اعلام کردند که باید استیضاح مسیر خود را طی کند و این حرکت مشکلی را رفع نخواهد کرد. او درباره موضوع استعفای وزیر صنعت نیز گفت: اگر استعفای آقای شریعتمداری به معنای پذیرش ناکارآمدی او در مدیریت این وزارتخانه است، ایشان باید مدت‌ها قبل استعفا می‌داد.

احتمالات درباره وزیران پیشنهادی ۳ وزارتخانه

از سوی دیگر دیروز «ایلنا» درباره احتمالات مطرح درباره سرنوشت ۳ وزارتخانه نوشت: پس از رسانه‌ای شدن خبر استعفای محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت از سمت خود و منتفی شدن موضوع استیضاح وی، به‌زودی تکلیف ۳ وزارتخانه «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «اقتصاد و دارایی» و «صنعت، معدن و تجارت» روشن خواهد شد. براساس گزارش «ایلنا» «تیمی که رایزنی‌های جدی برای به‌دست گرفتن سرنوشت وزارتخانه‌های مورد اشاره را دنبال می‌کند، همه تلاش خود را به کار بسته تا از فرصت پیش‌آمده برای حضور نیروهایش در ۳ وزارتخانه مهم کشور استفاده کند. اعضای اصلی این تیم را برخی از نمایندگان مجلس از دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب تشکیل می‌دهند.» این گزارش می‌افزاید: «تصمیم بر آن است که پس از بازگشت رئیس‌جمهور از سفر نیویورک، «شاپور محمدی» به‌عنوان وزیر اقتصاد، «مسعود کرباسیان» به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت و «محمد شریعتمداری» به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شوند.»