متن کامل بیانیه این دیپلمات عالی رتبه ایرانی که در آن به ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه و موارد نقض حقوق‌بشر از سوی کاخ سفید اشاره شده به شرح زیر است: «ایالات‌متحده منابع مردمش را بر باد می‌دهد، چه با ماجراجویی در عراق و افغانستان، چه با حمایت کورکورانه از اسرائیل و دیگر رژیم‌های تروریست پرور یا با گسترش بی‌مصرف سلاح‌های هسته‌ای‌اش؛ این اقدامات تنها به رنج مردم آمریکا می‌افزاید.»

 او ادامه داد: «همان‌گونه که قبلا هم گفته‌ام، هیچ‌کس نباید تعجب کند که تظاهرات در آمریکا ادامه پیدا می‌کند؛ در مرزها، در زندان‌ها و همین آخر هفته در واشنگتن و تمام ۵۰ ایالت. مردم آمریکا از رهبرانشان می‌خواهند که ثروت کشورشان را به مردم واگذار کرده و پاسخگوی نیازهای مشروع آنان باشند تا ۴۰ میلیون نفر در ثروتمندترین کشور جهان زیر خط فقر زندگی نکنند.»

ظریف همچنین نوشت: «ما تداوم سیاست‌های عبث دولت ایالات‌متحده در سرکوب، زندانی کردن تظاهرات‌کنندگان، جداکردن مهاجران از خانواده‌هایشان و نگهداری اطفال آنها در قفس و نیز سرپوش نهادن و انکار ناکامی‌های مردم آمریکا را محکوم می‌کنیم. مردم ایالات‌متحده از فساد، بی‌عدالتی و بی‌کفایتی رهبرانشان به ستوه آمده‌اند. جهان صدای آنها را می‌شنود.»