به گزارش «ایسنا» نقوی‌حسینی در توضیح این جلسه گفت: مسوولان اطلاعات سپاه در حوزه فضای مجازی گزارش مفصلی از وضعیت، شرایط، اهداف و برنامه‌های فضای مجازی ارائه کردند. از جمله اینکه پیام‌رسان‌های خارجی فقط نقش ارتباطی را ایفا نمی‌کنند بلکه با استفاده از کانال‌ها نقش رسانه‌ای دارند. به‌عبارت دیگر تلگرام و فضای مجازی در هیچ کشوری به اندازه کشور ما رها نیست. نقوی‌حسینی اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود پیام‌رسان‌های داخلی دارای امنیت نیستند، کذب محض است و واقعیت ندارد. امروز انتقال از پیام‌رسان‌های خارجی به پیام‌رسان‌های داخلی مطالبه عمومی است.

طرح سوال از رئیس‌جمهور

در خبری دیگر از مجلس، مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی دیروزمجلس، از به جریان افتادن مجدد طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره مسائل اقتصادی کشور خبر داد و اظهار کرد: پس از آنکه موضوع دو فقره سوال از رئیس‌جمهور که یکی از آنها مربوط به موسسات مالی و اعتباری و دیگری در پنج محور مربوط به مهم‌ترین مسائل اقتصادی کشور تنظیم شده بود، قبل از تعطیلات عید از دستور مجلس خارج شد، با پیگیری جمعی از همکاران، طرح جدیدی برای پنج سوال از رئیس‌جمهور مجددا به جریان افتاد. به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: این تقاضا روز گذشته با ۹۶ امضا به رئیس مجلس ارائه شد که رئیس مجلس نیز آن را به آقای وکیلی عضو هیات رئیسه ارجاع داد و آقای وکیلی آن را برای طی مراحل قانونی به کمیسیون اقتصادی فرستاد؛ بر این اساس طرح سوال از رئیس‌جمهور در پنج محور مجددا احیا شد. کنترل قاچاق، استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از دو سال از آغاز اجرای برجام، آمار بیکاری، علت رکود اقتصادی، افزایش نرخ ارز، ازجمله سوال‌های مطرح است. بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح سوال از رئیس‌جمهور نیازمند امضای یک چهارم از نمایندگان معادل ۷۳ نفر است.

تصویب کلیات لایحه تجارت

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه تجارت را که شامل یک هزار و ۲۶۱ ماده است تصویب کردند و آن را برای رفع اشکال به کمیسیون قضایی ارجاع دادند. به گزارش «ایرنا» مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که ریاست ساعتی از جلسه علنی دیروز مجلس را بر عهده داشت، گفت: این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی ارجاع می‌شود تا اشکالات آن رفع شود. پس از آن در جلسات علنی مجلس بررسی خواهد شد.

حمایت ۲۵۰ نماینده از کالای ایرانی

در خبری دیگر ۲۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای در حمایت از تولید کالای ایرانی تاکید کردند: حمایت از تولید ملی، کالای ایرانی موجب افزایش اشتغال و کاهش بیکاری و تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود.

ارسال پرونده سقوط هواپیمای یاسوج به قوه‌قضائیه

ازسوی دیگر محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس از ارسال پرونده تخلف هواپیمایی آسمان در سقوط ATR۷۲ به قوه‌قضائیه خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر، او با اشاره به آخرین جزئیات پرونده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گفت: در این پرونده طبق بررسی‌های انجام شده اشتباه محرز از سوی خلبان انجام شده است.