به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ضمن تاکید بر اقدامات فراگیر جهت توسعه ترانزیت، در نشست با مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی و مدیر و کارکنان پایانه مرزی سرو، مولفه‌های استقرار مدیریت موثر در پایانه‌های مرزی را شامل تامین زیرساخت‌ها، تجهیزات و امکانات، اصلاح و بهبود فرآیندها و رویه‌ها، بهره‌مندی از نیروهای با‌مهارت و دانش کافی و به‌روز، ایجاد یک فضای هم‌افزا و هماهنگ و شفاف‌سازی با استفاده از تبادل اطلاعات در قالب ارتباط سامانه‌ها برشمرد.

وی تاکید کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری انجام‌شده در پایانه‌ها و طرح‌های توسعه بر اساس طرح‌های جامع پایانه‌های مرزی باید برنامه‌ریزی لازم جهت تردد روان و کاهش استهلاک امکانات، تجهیزات و ابنیه ناشی از توقف‌های بی‌مورد و اقدامات موازی در دستور کار جدی نشست‌های دستگاه‌های مستقر در پایانه مرزی قرار گیرد.

شهرکی به برنامه‌ریزی جهت ارائه خدمات مناسب و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه در حوزه گردشگری و توسعه تجارت چمدانی جهت افزایش ترددها در مبادی ورودی و خروجی زمینی کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر در پایانه‌های مرزی باید ساماندهی شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه این سفر با حضور در دفتر فرمانده نیروی انتظامی این استان ضمن دیدار و گفت‌وگو با فرمانده و مقامات و مسوولان نیروی انتظامی آذربایجان‌‌‌غربی با سردار مومنی رئیس پلیس راه کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهرکی در این دیدار نیز بر نقش پلیس راه در برخورد با اضافه تناژ برای حفظ و نگهداری از محورهای مواصلاتی تاکید کرد و افزود‌: پلیس راه می‌تواند در ساماندهی وانت‌بار‌ها و جلوگیری از فرار بار هم همیار موثر و بزرگی برای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور باشد.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی درخصوص مباحث مطرح‌شده در نشست با معاون حمل‌ونقل سازمان اظهار کرد‌: افزایش محدوده پایانه مرزی سرو و دیوار‌کشی در آن جزو موارد بررسی‌شده در این جلسه بود که مقرر شد جلسه و تصمیم‌گیری نهایی با حضور مقامات استانی و سازمانی به زودی برگزار شود.

وی افزود: در این جلسه همچنین بر لزوم توجه به جذب سرمایه‌گذار برای ساخت تیرپارک و احداث مجتمع خدماتی و رفاهی با توجه به تردد کامیون‌ها و مسافران از مسیر توسعه‌یافته ارومیه - سرو تاکید و مقرر شد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کریدور مسافری پایانه مرزی سرو از طرف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، دیدار صمیمی با مدیران و مسوولان انجمن‌های صنفی رانندگان، موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر آذربایجان غربی و استماع مسائل و مشکلات این صنف از دیگر برنامه‌های سفر معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به آذربایجان غربی بود.