حمیدرضا شهرکی‌ثانوی، در سفر به استان خوزستان و بازدید از پایانه سیاحت اهواز اظهار کرد: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی، طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر از ۱۲تیرماه به مدت ۱۰روز در پایانه‌‌‌های مسافربری عمومی و خصوصی اجرا می‌شود.

وی افزود: در تبصره‌های «یک» و «۲» ماده «۶» ضوابط حمل‌ونقل مسافر و بند «۶» منشور حقوق مسافر، چگونگی خدمات‌دهی به مسافران مشخص شده و در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد مسافران یک‌اتوبوس، با همکاری دیگر شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری، باید اتوبوس دیگری با همان کیفیت و امکانات در اختیار مسافران قرار گیرد و در صورت تاخیر بیش از یک‌ساعت در حرکت، شرکت‌ها موظفند بلیت را بدون کسر وجه استرداد کنند. معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای، عنوان کرد: در مبدأ سفر، کنترل‌‌‌های لازم انجام می‌شود و با اجرای این طرح، استان‌‌‌های مقصد نیز به شکایت‌‌‌های مردمی، از جمله تاخیر در حین مسیر و محل پیاده‌شدن مسافران که خارج از استانداردهای تعریف شده است، رسیدگی و به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای استان مبدأ منعکس می‌کنند. شهرکی‌ثانوی تاکید کرد: درصورتی که تاخیرهای گزارش‌شده با ضوابط ابلاغ‌شده حمل‌ونقل و منشور حقوق مسافر مغایرت داشته باشند، تخلفات پس از بررسی کارشناسان، در کمیسیون‌‌‌های ویژه رسیدگی براساس مواد ۱۱، ۱۲ و ۱۴ منجر به صدور رأی خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه مسافران در صورت مشاهده تخلف می‌‌‌توانند مراتب را به سازمان مربوطه گزارش کنند، اظهار کرد: مسافران می‌‌‌توانند شکایات خود را به سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌‌‌ها، سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای کشور و سایت‌‌‌های ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای منعکس کنند. معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای، ادامه داد: طبق آمار سال گذشته به‌رغم شرایط به وجود آمده به دلیل بیماری کرونا، بیش از ۱۰۳میلیون نفر مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌‌‌ای در کشور جابه جا شد که از این میزان سهم جابه‌جایی مسافران توسط ناوگان اتوبوس ۵۶‌درصد بود، به همین دلیل رضایت مسافران حمل‌ونقل بین‌شهری با ناوگان اتوبوسی برای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای از جایگاه ویژه‌‌‌ای برخوردار است.

شهرکی ثانوی اظهار کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده در زمینه فروش بلیت به صورت اینترنتی، مسافران می‌‌‌توانند از این ظرفیت برای تهیه بلیت استفاده و از سایت‌‌‌های معتبر اقدام به تهیه بلیت کنند. به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای، معاون حمل‌ونقل این سازمان خاطرنشان کرد: درصورتی که مسافران امکان خرید بلیت اینترنتی را ندارند، با مراجعه به پایانه‌‌‌های مسافربری بلیت موردنیاز خود را از شرکت‌های معتبر تهیه کنند تا در صورت بروز تخلف، امکان رسیدگی به شکایات از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای استان‌‌‌های سراسر کشور امکان‌پذیر باشد.