خیراله خادمی از اتمام چهارخطه کردن ۷۲ کیلومتر از محور هراز خبر داد و گفت: بیش از ۵۰‌درصد از بخش‌های باقیمانده این محور به طول ۲۸ کیلومتر پل و تونل است و از نظر اجرا یکی از سخت‌ترین قسمت‌های باقیمانده بزرگراه هراز محسوب می‌شود که۱۵۰۰‌میلیارد تومان برای اتمام آن اعتبار نیاز است. او اعلام کرد: ۱۰ کیلومتر دیگر از این محور تا پایان سال‌جاری زیرعبور ترافیک قرار می‌گیرد.

خادمی ادامه داد: ۵/ ۱ کیلومتر در محدوده بلبل خوان در مرحله اجرای اساسی قرار دارد و آسفالت آن باقی مانده است، تونل نشل به طول ۵۷۴ متر در مراحل پایانی لاینینگ است. تونل زیارباغ به طول ۵/ ۱ کیلومتر از گره‌های ترافیکی محور نیز حدود ۷۰‌درصد لاینینگ شده است و تونل ابتهاج به طول یک کیلومتر در مرحله لاینینگ قرار دارد که با توجه به استقرار ماشین‌آلات و نیروهای اجرایی ظرف یک‌سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.  معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ابنیه فنی این پروژه توضیح داد و اظهار کرد: محور هراز دارای ۲۲ رشته تونل به طول ۵/ ۲۰ کیلومتر است که تاکنون ۹ رشته از آن به طول حدود ۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و ۱۳ رشته تونل به طول بیش از ۱۳ کیلومتر در حال عملیات اجرایی است.   خادمی افزود: این محور همچنین دارای ۲۹ دستگاه پل به طول ۱۱۸/ ۳ متر است که ۱۵ دستگاه آن به طول ۹۹۴ متر زیر عبور قرار دارد و ۱۴ دستگاه آن به طول ۲ کیلومتر باقی مانده است.  معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از تقاطع غیرهمسطح میدان ‌هزارسنگر آمل بیان کرد: این تقاطع نقش مهمی در تسهیل ترافیک محور محمود آباد به آمل و بالعکس دارد و با تامین اعتبار موردنیاز تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.  وی اظهارکرد: این پروژه ۵/ ۴ کیلومتر است که طول سازه پل ۲۰۰ متر در دو باند رفت و برگشت به عرض ۵/ ۲۵متر طراحی شده است و در حال حاضر ۹۵‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به استان مازندران از کنارگذر محمود آباد بازدید کرد و گفت: کنارگذر محمود آباد به طول ۵/ ۱۲ کیلومتر در ضلع جنوبی این شهر طراحی شده و در حال اجراست. بال شرقی آن به طول ۵/ ۶ کیلومتر به ارزش ۵۴۰‌میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و بال غربی در حال مطالعه است و نیاز به آزادسازی مسیر دارد. پیش‌بینی می‌شود به منظور ساخت بال غربی ۵۰‌هزار میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.  

خادمی در ادامه با تاکید بر اهمیت کنارگذر نور- رویان در تسهیل ترافیک استان اظهار کرد: نزدیکی پروژه به دو محور مهم هراز و کندوان یکی از موارد قابل ذکر در اهمیت این پروژه است و خروج محورهای سنگین ترانزیتی از محدوده شهری از مزایای بهره‌برداری از این کنارگذر محسوب می‌شود.