# محمود_صادقی

اعلام حکم ۲۱ ماه زندان و پرداخت جریمه نقدی برای محمود صادقی نماینده تهران در مجلس واکنش‌های زیادی در فضای مجازی برانگیخت. برخی از منتقدان صادقی، ضمن ابراز خشنودی از احکام صادره خواستار اجرای هرچه سریع‌تر آن شدند. در مقابل بعضی از کاربران نوشتند که با این احکام موجودیت مجلس و انتخابات زیر سوال می‌رود.علی مطهری در توییتی نوشت: «اگر یک نماینده نتواند سوالی را مطرح کند پس مجلس به چه دردی می‌خورد؟»

 #ادرار_شتر

طی روزهای گذشته فیلمی در فضای مجازی دست به دست شد که نشان می‌داد فردی با عنوان متخصص طب اسلامی با نوشیدن ادرار شتر مدعی پاکسازی ریه‌ها و درمان کرونا می‌شود. درحالی که این فیلم دستمایه طنز بسیاری از فعالان مجازی شد اما سخنگوی وزارت بهداشت هم در واکنش گفت شاید این کارها برای انبساط خاطر باشد. برخی از کاربران هم نتیجه تبلیغ ادرار شتر را وهن و تمسخر دین دانستند. روز گذشته تبلیغ‌کننده نوشیدن ادرار شتر دستگیر شد.

  #کرونایاب_مستعان

سامانه تشخیص لحظه‌ای کرونا با نام مستعان که اختراع تازه برای مقابله با ویروس کرونا نام گرفته است، این هفته واکنش‌های متفاوتی اعم از طنز و جدی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت و حتی گاهی به بگومگوهای توییتری منجر شد. در حالی‌که انجمن فیزیک ایران این ادعا را در حد داستان‌های علمی تخیلی دانست، سخنگوی وزارت بهداشت هم گفت این دستگاه به تایید سازمان غذا و دارو نرسیده است. حسام‌الدین آشنا از صدا وسیما خواست از پخش رپرتاژآگهی بدون تایید وزارت بهداشت خودداری کنند!

 # جوجه_کُشی

انتشار فیلمی درباره زنده به گور کردن جوجه‌های یک‌روزه در روزهای گذشته موجی از واکنش‌های مجازی به راه انداخت. برخی از کاربران درباره انتقام طبیعت به خاطر جوجه‌کشی نوشتند، برخی دیگر چنین تصمیمی را نتیجه نظام لیبرال سرمایه‌داری برشمردند و عده‌ای هم از نقش مافیای نهاده‌های دامی در تامین خوراک مرغداری‌ها پرده برداشتند. ادامه واکنش‌ها به این فیلم موجب شد تا روحانی به وزیر اطلاعات دستور رسیدگی دهد.