رستوران رمانتیک!

  پاستا فکتوری

میرداماد

اینجا شب‌ها انقدر فضا رمانتیکه که دل آدم قیلی‌ویلی می‌ره. خاطرات من از اینجا همه‌ش پر از دوستی و مهره. جو آدم‌های دیگه‌ای هم که میان و من دیدم اینجا همین‌طوری بوده.  خلاصه ظاهر و جو اینجا همه چیز رو برای یک قرار ملاقات خاص، یک دیدار عاشقانه و یک دورهمی با کیفیت مناسب کرده. فضای رمانتیک و دنجش با نور کم و موزیک ملایم و آرامش بخشی که داره (صدا تو پس زمینه است و آزاردهنده نیست و یه جورایی تکمیل‌کننده است و نامحسوس). اینجا پاستاچیه و از اسمش هم معلومه اما منوش کامل‌تره و منوی کافه هم داره.

دیوار پره از تابلوهای پست مدرن و متفاوت و دکور اصلی‌اش هم همیناست. مبلمان و میزها شکیل هستن نه خیلی اسپرته و نه خیلی رسمی؛ باز یه جورایی می‌شه گفت فضا رو در کنار بقیه وسایل صمیمی کرده. سرویس‌دهی و برخورد حرفه‌ای محسوب می‌شه در مجموع. یه کم کند هستند البته.همون‌طور که گفتم تخصص این رستوران پاستا با سبک ایتالیاییه و بازم گفتم که منو چیزای دیگه مثل پیتزا هم داره. چون غذاهای جذاب و خوشمزه ایتالیایی به پاستا ختم نمی‌شه و همه هم پاستا دوست ندارن (مثل من).

کلی پیش غذای متفاوت و البته گرون داره که پیشنهاد من به شما سالاد مخصوص پاستا فکتوریه؛ البته سالاد سزارش هم خوبه و توصیه می‌کنم. بروسکتا و نون سیرش هم بدک نیست و ایتالیایی هم محسوب می‌شه.و اما غذای اصلی، اول از استیک بگم که یک غذای آمریکایی محسوب می‌شه ولی پاستا فکتوری استیک‌هاش قانع‌کننده است. فیله استیک و فیله مینیون اینجا خوبه و سفارش بدید ناراضی نمی‌شید.  ولی خب بخش اصلی منو به پاستاهاش مربوطه و می‌گن که پاستاهای پاستا فکتوری دست سازه ولی من نمی‌دونم و تایید نمی‌کنم و نمی‌دونم دست‌ساز بودن چه مزیتی داره. انواع پاستا داره از اسپاگتی گرفته تا فتوچینی، راویولی، پنه و … خلاصه هرچی هرجا جداجدا دیدید، اینجا یکجا هست دیگه. پاستاها با سس‌های متنوع از پستوی سبز تا قرمز و از بلونز تا آلفردو سرو‌ می‌شه.

خلاصه اگه به‌دنبال یک جای خوب برای پاستا می‌گردید بی شک پاستا فکتوری یکی از سه انتخاب اول و خوبه. اینجا هم غذاش خوبه و هم فضای شیک و خاصی داره و جدای از این حرفا از خوبا و حرفه‌ای‌های محدوده میدان محسنی محسوب می‌شه.اخیرا یه بعدازظهری رفتم اونجا و از کافه‌اش استفاده کردم که اونم تجربه باحالی شد؛ چون یکی مون نون سیر خورد و یکی مون چای لته! خیلی دیر ازمون سفارش گرفتن و مهماندارمون که یه خانوم جوونی هم بود خیلی حوصله نداشت و خوش خلق نبود. نون سیر خیلی خوب و البته گرون بود، چای لته‌اش هم اوکی بود و خوشمون اومد. خیلی خلوت بود و حسابی راحت بودیم و کلی نشستیم و گپ زدیم. از این استفاده‌ها هم می‌شه کرد از فضای اینجا.