کوچک پر طرفدار

اغذیه مقدم

میرزای شیرازی

همیشه وقتی شبا از میرزای شیرازی بالا می‌رفتم اینجا توجهم رو جلب می‌کرد. انگار یه مغازه کوچیک باشه که کلی آدم جلوش تجمع کرده باشن. تا اینکه یه روز بیشتر دقت کردم و دیدم بعله! یک ایستگاه شکمه! منظورم اینه که یه صف برای چیزمیزای خوردنی و باز بار بعد بیشتر دقت کردم دیدم ساندویچیه. بعد از یکی شنیدم نون بولکی داره و اون موقع بود که مصمم شدم حتما یه بار اینجا بیام ببینم چی به چیه. اینجا یه ساندویچی خوشمزه تو خیابون میرزای شیرازیه و اسمش رو گذاشتن اغذیه مقدم. خود اغذیه یه جورایی نوید فضا و ساندویچ قدیمی و مشتی رو می‌ده. خلاصه اینجا فضای دنج و نوستالژیِ خیلی باحالی داره که عاشقش می‌شید بی‌شک. تنوع ساندویچ‌هاشم هم خیلی زیاده، حتی ساندویچ سوجوک و سوسیس دودی آندره هم دارن که خیلی دیگه تنوعه! ساندویچ استیک‌شون رو دوستم سفارش داد و من ازش خوردم کمی و دوست داشتم. گوشت رو لایه لایه برش می‌دن مثل ژامبون که کلاس و خاص بودن خوبی به کار می‌ده. خیلی خوش‌برخوردند  ولی تا جایی که درخواست خارج از انتظارشون نکنیم؛ چون ما ازشون نون اضافه خواستیم و حسابی بحث بالا گرفت و نمی‌دادن! می‌گفتن تو نونا مواد گذاشتیم و نمی‌شه و آخر پول نون با مواد رو دادیم و بعد مواد رو خالی کردیم. معمولا خیلی شلوغ هست؛ به‌ویژه شب‌ها.

به نظرم این‌جا یکی از ساندویچی‌های خوب تهرانه اما یه بدی که داره اینه که جا برای نشستن کمه و بعضا باید سرپا بمونیم یا حتی تو ماشین بخوریم. کیفیت سوسیس‌هاش جالب نیس اما من ساندویچ ژامبون مخصوص تنوری که با پنیر گودا بود رو گرفتم طعمش عالی بود. اگه بخوام برای سلیقه عموم پیشنهاد کنم یکی این ساندویچ رو پیشنهاد می‌دم و یکی هم رست‌بیف اینجا رو پیشنهاد می‌کنم. اما اگر بخوام نظر شخصی خودمو بعد از خوردن پنج مدل مختلف ساندویچ تو این اغذیه بگم، نظرم اینه که من بی برو و برگرد بندری می‌خورم هربار و خب شاید چون بندری اینجا خوشمزه‌ است و شاید هم چون بنده حسابی بندری دوستم. خب بندری انقدر پر ملاته که امکان نداره یه خانوم بتونه اونو در یک مرحله گاز بزنه و اگه یه مرحله‌ای و قوی گاز نزنی هم حتما محتواش می‌ریزه و داستان درست می‌کنه. اما حقیقتا خیلی خوشمزه و جذابه؛ قول می‌دم با یه بار امتحان مشتری این اغذیه بشین.

نکته مهم اینه که همه ساندویچ‌ها با نون بولکی و پیاز و جعفری سرو می‌شه. پس با کلاسان خوش‌بو نگید نگفتید؟

قیمت‌های اینجا خوبه و بعضی ساندویچ‌ها با توجه به ماهیت‌شون ارزون و بعضی‌ها هم گرون‌ترن. مثلا من اینجا ساندویچ سوسیس شکاری هم خوردم و اونم خوب بود یادتون باشه. اون قیمتش دو برابر بندریه؛ گویا خود شکاری گرونه.

پس برید خوش بگذرونید دیگه.