عجیب ولی واقعی!

فریدون (فری کثیف)

نیلوفر-سهروردی

دوستان کانسپت کثیف به گوش‌تون آشنا هست؟ جای کثیف، غذای کثیف، صاحب کثیف و خلاصه کثیف! اشتباه نکنید البته، اینها ربطی به بازرسی بهداشت نداره‌ها! اتفاقا کاملا تحت کنترل بهداشت و مورد تاییدشه. حالا من از یکی از اینها گزارش تهیه کردم که نا آشناها هم آشنا بشن.

فری کثیف گویا جزو معدود نام‌های نامطلوب اما محبوبه! البته اسمش «فریدون» و به نام افتتاح‌کننده‌‌شه اما معروف شده به فری کثیف و گویا کسی هم از این مساله شکایتی نداره؛ مردم با ذوق و‌ شوق به هم می‌گن:

- بریم فری کثیف!

- دلم ساندویچ کثیف می‌خواد!

- پایه‌ای بریم یه جای کثیف؟

- هوس ساندویچ کثیف کردم!

و جملاتی از این دست که نشون می‌ده این ادبیات به یک بخش خاصی از صنعت غذا مربوط می‌شه و برای خودش یک سبک جا افتاده هم هست و گوینده به راحتی مقصودش رو با این کلمات بیان می‌کنه و شنونده هم معنای مورد نظر رو‌ دریافت می‌کنه و باز هم کسی شکایتی نداره! چون گویا کسی رو‌ در دریافت مفهوم به اشتباه نمی‌اندازه! یعنی کسی فکر نمی‌کنه داره می‌ره یه جایی که به بدنش میکروب تزریق کنه!

تعریفش رو خیلی وقت بود شنیده بودم تا که قسمت شد و رفتیم و جا داره بگم که هیجان هم داشتم! بدونید اولین بار همیشه هیجان‌انگیزه اینجا. فکر می‌کنی اومدی یک واقعه فرهنگی خاص رو از نزدیک ببینی! چون تا نرفتی تو ذهنت منتظر یک جایی هستی که کثیفه و همه دور و بری‌هاش یه جور خاصی هستن و اینها! ولی حداقل کثیف نیست و قراره عاشقش بشی!

جای پارک پیدا کردن خیلی راحت نیست مثل همه دوبله پارک کردیم و رفتیم؛ پارکبان تا دوربین رو دستم دید، سریع گفت: عکسبرداری ممنوعه! دید من توجه نمی‌کنم گفت: اگر ببینه قاطی می‌کنه‌ها! گفتم: کی؟ گفت: خودش که تو ماشینه! پسرش!

باید اعتراف کنم که یه کم ترس برم داشت و احساس می‌کردم تو حریم مافیا قرار گرفتم! حالا چهار متر مغازه است، امپراتوری که نیست!

خلاصه من در تلاش بودم عکس بگیرم اول اخم کردن بهم اما بعد که مجبور شدم خودم رو معرفی کنم پسر آقا فریدون گفت: آشپزها بکشن کنار تا عکس بگیرم که از این بابت سپاسگزارم ازشون. اول ما رویال برگر سفارش دادیم، بعد ایشون توصیه کردن ویژه زاپاتا بخوریم که قبول کردیم. گفت نمی‌شه که اینجا اومدید گزارش تهیه کنید بعد برگر بخورید و نظر بدید؛ باید غذای مخصوص ما رو بخورید و نظر بدید تا نظرتون نظر باشه! دیدم حرفش حقه و حساب و جواب هم نداره، به همین خاطر قبول کردم و اعتراضی هم نداشتم.

جلوی خودمون آماده کردن و خیلی زود تحویل دادن؛ ما رفتیم تو ماشین و خوردیم خیلی خوشمزه بود؛ حتما توصیه می‌کنم. فقط یه‌ کم صاحبش اخموئه که اونم عیبی نداره و تنوع می‌شه. قیمت‌ها هم کاملا مناسبه و برای تنوع در غذاخوری‌تون به این خیابون سر بزنید.