برف_ پاییزی

این هفته همزمان با کاهش دمای هوا در اکثر نقاط کشور، برف پاییزی هم مهمان تهرانی‌ها شد تا پس از ۱۰ روز هوای آلوده، هوای پایتخت را پاک کند. اما به‌دلیل عدم آمادگی شهرداری برای برف روبی از معابر و جلوگیری از یخبندان، ترافیک شدیدی در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به‌وجود آمد و برخی از شریان‌های حیاتی شهرقفل شد. وضعیت در مناطق شمالی شهرکه برف‌گیر‌تر است به‌گونه‌ای بود که برخی مردم، شخصا مجبور به جابه‌جایی کیسه‌های شن و ماسه شدند.

  گرانی_ خودرو

 در نخستین روزهای پس از افزایش قیمت بنزین قیمت خودروهای هیبریدی در بازار ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. در همین حال برخی گزارش‌ها از افزایش قیمت خودروهای کم‌مصرف‌تر داخلی و نیز خودروهای دوگانه‌سوز حکایت می‌کند. تجربه افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال‌های گذشته، نشان می‌دهد که این بازار در ابتدا شاید برای چند ماه با رکود مواجه شود، اما پس از آن اوضاع دوباره به حالت عادی باز می‌گردد.

  تیم_ ملی_فوتبال

دو باخت تیم‌ملی فوتبال ایران به عراق و بحرین با مربیگری مارک ویلموتس بلژیکی که گفته می‌شود سالانه حدود ۳ میلیون یورو از فدراسیون فوتبال ایران دستمزد می‌گیرد، بار دیگر نام کارلوس کی‌روش را بر سر زبان‌ها انداخته است. در محافل ورزشی دوباره از فدراسیون فوتبال انتقاد شده که چرا اجازه داد کی‌روش از ایران برود. برخی خبرها هم از جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره موضوع فسخ قرارداد این مربی حکایت می‌کنند.

  گرانفروشی

همزمان با افزایش قیمت بنزین، رئیس‌جمهور به همه دستگاه‌ها دستور داد که حتی تقاضای گران کردن هم ندهند. در همین زمینه وزیر صمت هم با اشاره به ممنوعیت گران شدن قیمت کالاها و خدمات گفت که اسامی گران‌فروشان اعلام می‌شود. یکی از دلایل اعتراضات اخیر برخی از مردم، نگرانی از گران شدن سایر کالاها و خدمات به تبع افزایش قیمت بنزین بود. مقام معظم رهبری هم از مسوولان خواستند که افزایش قیمت بنزین موجب گرانی کالاها نشود.