بزرگ جوجه کوچک!

  جوجه کباب شکری

سئول

یادم نمیاد چه کسی اینجا رو به من معرفی کرد سال‌ها پیش؛ اینجا از جوجه کبابی‌های معروف تهرانه و خب حتی روایته که بهترین جوجه تهران رو داره. منم بالغ بر ده بار اینجا رفتم و فقط از جوجه‌اش خیلی راضی بودم.

البته محیطش بسیار قدیمی و اصطلاحا دِمُده است منتها همیشه چیزهایی درش هست که جذابه. برای مثال میز و صندلی که دیگه از کهنگی و رنگ و رو رفتگی فریاد می‌کنه، روی میزها نایلونی به‌عنوان سفره و رومیزی انداختن که آدمو یاد رستوران‌های بین راهی می‌ندازه و پرسنل هم یک غباری روشون نشسته که دل آدم می‌گیره اما... اما از اونجایی که ما از این صحنه‌ها به‌عنوان قدمت و اصالت یک رستوران یاد می‌کنیم و اصلا بعضی رستوران‌ها می‌ریم که فقط حس و حال قدمت بهمون دست بده، خب عجیب هم نیست که با کلی پولی که بعضی رستوران‌ها درمیارن اصلا دستی به سر و ظاهر فضاشون نکشن. می‌گن مشتری همین چیزای رستوران ما رو دوست داره و بسیار هم راست می‌گن.

این بار ما مهمان همکارمون بودیم در شرکت‌شون و ایشون از جوجه کباب شکری برای ما سفارش دادن، ته چین (ته چین تو منو نبود) و جوجه کباب. ته چین قالب مستطیل داره و اونم خیلی خوشمزه است و فراوان توش مرغ استفاده شده. جوجه کباب، یک جوجه کامله که سیخ می‌شه و همه جای جوجه رو براتون میارن و خیلی خوب و آبداره. و خلاصه بگم که جوجه دوست ندارم اما من هم اینجا رو به‌عنوان بهترین جوجه به شما معرفی می‌کنم. البته بگذریم از افسانه‌هایی که می گن: آقا اینجا یه جایی داره مرغ‌هاشو بدون هورمون پرورش می‌ده و غذای سالم می‌ده و صاحبش شبانه می‌ره بازرسی که ببینه تخلف می‌شه یا نه و اینا... که برادر من نمی‌گم اینا داستانه اما... داستان هم زیاد می‌گیم ما و بنده فقط می‌گم جوجه‌اش خوشمزه است.

یه بار رفته بودم تو یکی از محله‌های غیرتوریستی استانبول صبحانه بخورم دیدم چه صفیه! از یکی پرسیدم داستان این همه شلوغی اینجا چیه؟ گفت: مگه نمی‌دونی؟ اینجا همه چیزش ارگانیکه! گوجه‌هاش هم از ایران می‌یاد! و دیدم که اونجا روایته ایران به گوجه کود نمی‌زنه، حالا چرا؟ چون بذر اونا اصلاح شده است و گوجه‌ها خوش شکله و گوجه‌های ایران مثل سال‌های پیش اونا له و لورده. بعد فهمیدم بعضی از پول‌دارها ماهانه براشون از ایران گوجه میاد!خلاصه افسانه‌ها رو باور نکنیم و بهشون بال و پر هم ندیم، ان‌شاءالله هرچی که در مورد اینجا می‌گن راست باشه اما ما فقط واسه جوجه خوب بریم.اینجا در مجموع جزو رستوران‌های خوبه و قیمت‌هاش هم مناسبه. همه جور آدم با همه مدل توان مالی می‌تونن اینجا برن و جوجه هم بسیار دو نفره است.