ستاره شرق

ستاره ونک

سئول

خیلی وقته این رستوران تو سئول تاسیس شده و خیلی هم مشتری‌ها ازش سفارش می‌دن و خیلی‌ها پاتوق کردن اینجا رو. درحالی‌که برای من تا حدی عجیبه، یک رستورانی که غذای آسیای شرقی می‌ده چرا باید آنقدر محبوب بشه؟ قبول دارم که کمی سبکش رو به آسیای شرقی تغییر داده اما خب دیگه نه آنقدر که کسی برای نهارش تو سر کار از این غذای کره‌ای سفارش بده.

یک شب رفتیم سئول و راحت پارک کردیم و رفتیم داخل.

رستوران پرده‌هاش پایین بود و نور قرمز داشت.

همه جای رستوران آثار آسیای شرقی رو داشت.

یک آقایی که بعدا فهمیدیم مدیر رستورانه اومدن و برامون توضیح دادن. چون منو خیلی مفصل بود و واقعا انتخاب کردن خیلی سخت شده بود و قرار شد ایشون ذائقه ما رو بپرسن و انتخاب با ایشون باشه. غذاها خیلی سریع و تند روی میز اومد.

اول رول سبزیجات اومد که خوب بود، چندتا سس خاص هم کنارش داشت.

من سوپ قارچ داشتم که خیلی رقیق و متفاوت بود انگار سس با سس تری‌یاکی درست شده بود. سوپ مادرم تند و ترش بود که آتیش مسلم بود سوپه! خیلی خیلی تند بود، ولی انصافا دلپذیر بود.

غذای من مرغ منگولین بود که مرغ و قارچش غالب بود و اونم خیلی خوب بود و مثل سوپ تند و خوشمزه بود. حجم غذاها کامل یک نفره بود ولی سوپ و غذا و برنج و رول کمی همه با هم زیاد شد برای دو نفر، لذا شما دقت کنید که این‌طور نشه.

غذای مادر میگوی سشوان یا همون میگوی پفکی بود اونم بسیار خوشمزه بود خلاصه اینجا خیلی چیزای خوشمزه خوردیم و می‌تونم حق بدم به مشتری‌های اینجا که ازش سفارش بدن، کل خوشمزه بازار بود رسما.

برنج هم داشتیم که یه‌کم طعمش خاص بود، یعنی خیلی عالی نبود. من مقایسه کردم با برنج طعم‌دار هندی و اون رو ترجیح دادم. ترشی کیم چی هم داشتیم اونم بد نبود.کلا تمام غذاهای اینجا با ذائقه مشتری طبخ می‌شه و ایرانیزه شده اصطلاحا و همون‌طور که گفتم فکر می‌کنم به همین خاطر هم ما خیلی خوش‌مون اومد.من کره نرفتم نمی‌دونم غذاهای اصیلش چطوره اما امیدوارم ستاره ونک نماینده خوبی باشه. فضای رستوران خیلی شیک و نو نیست؛ اما چون خاصه خیلی به چشم نمی‌یاد.

نکته جالب این بود که جز ما هر کسی اومد رستوران و نشست پشت میزش با مدیر و کارمندای اونجا خیلی صمیمی صحبت می‌کرد و اسم همو می‌دونستن.

یعنی انقدر مشتری‌هاشون ثابت بود که همو کامل می‌شناختن. جالب بود که این‌طور پاتوق بود. به نظرم این نشون می‌ده که موفقیت قابل دستیابیه حتی در شرایط خیلی ناممکن و سخت.